مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی از عضویت بیش از ۱۶ هزار دانش آموز در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

علی فیروزنیا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛  با  اعلام اینکه ۱۶ هزار و ۱۱۴ نفر دانش‌آموز عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند گفت: ۲۸ درصد از کل اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.


فیروزنیا با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی را در مدارس و یا با مشارکت دانش‌آموزان در محل کتابخانه اجرا کرده‌اند گفت: نشست‌های کتاب‌خوان مدرسه‌ای، مسابقات کتابخوانی، کلاس‌های آموزشی، نشست‌های جمع‌خوانی، نشست‌های قصه‌گویی، معرفی و ترویج کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» در مدارس، و طرح کتابخانه‌ای «باهم بخوانیم» از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرا شده برای دانش‌آموزان است.

 

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۲۵۰ نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای در مدارس افزود: بیش از ۲۳۰۰ دانش‌آموز در این نشست‌ها  شرکت کرده‌اند.

 

فیروز نیا گفت: خانواده، نظام آموزشی، وسایل ارتباط جمعی، و کتابخانه از عوامل موثر در توسعه فرهنگ مطالعه هستند و کتابخانه‌های عمومی با اجرای برنامه‌های فرهنگی و ایجاد فرصت‌های مطالعه برای همه به ویژه دانش آموزان، می‌توانند آن‌ها را به سوی مطالعه سوق دهد.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی بیان کرد: آموزش فلسفه برای کودکان و نوجوانان، آموزش سواد رسانه‌ای، آموزش استفاده از کتاب‌های مرجع، آموزش نقاشی، آموزش خلاقیت و کاردستی، و آموزش داستان‌نویسی در قالب بیش از ۱۰۰ کلاس آموزشی برای دانش‌آموزان اجرا شده است.


فیروز نیا «طرح باهم بخوانیم» را جزء برنامه‌هایی دانست که ویژه دانش آموزان بوده و در دو کتابخانه «گنج دانش» ارومیه و «ملت» تکاب اجرا شد.
انتهای پیام/ح


برگزاری برنامه فرهنگی کتابخوانی در مدارس آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.