مدیر جهادکشاورزی خرم‌آباد از پیش‌بینی برداشت بیش از ۴۰۰ کیلوگرم زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: با برداشت این مقدار محصول بیش از ۳ میلیارد تومان گردش مالی در بازار محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مراد بیرانوند مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به شروع برداشت زعفران از سطح مزارع این شهرستان اظهار کرد: برداشت طلای سرخ در سطح ۱۲۰ هکتار از مزارع خرم‌آباد آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: از نیمه دوم آبان‌ماه و با سرد شدن هوا و بارندگی‌های پائیزه، درجه حرارت سطح خاک به میزان مطلوب رسیده و به این ترتیب مزارع زعفران به‌گل نشسته و قابل برداشت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد از پیش‌بینی برداشت بیش از ۴۰۰ کیلوگرم زعفران در این شهرستان خبر و ادامه داد: با برداشت، فراوری و عرضه این مقدار محصول بیش از ۳ میلیارد تومان گردش مالی را در بازار محصولات کشاورزی شاهد خواهیم بود.

بیرانوند تصریح کرد: با هماهنگی تشکل زعفران‌کاران و تعاونی‌های خُرد زنان روستایی بیش از هزار نفر کارگر تخصصی و آموزش‌دیده عملیات برداشت، فراوری و جداسازی پرچم از گل زعفران را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه طی سال زراعی گذشته بیش از ۱۵ هکتار از اراضی کم‌بازده خرم‌آباد زیر کشت زعفران رفته است، افزود: یک‌سوم از سطوح زعفران لرستان در این شهرستان کشت می‌شود، ضمن اینکه خرم‌آباد رتبه نخست تولید زعفران استان را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد یادآور شد: سال گذشته ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه بهره‌برداران و نظارت بر تأمین پیاز مورد نیاز، از محل اعتبارات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

انتهای پیام/م

پیش‌بینی برداشت بیش از ۴۰۰ کیلوگرم زعفران در خرم‌آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.