سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل گفت: مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل در چهارمین نمایشگاه ملی گیاهان دارویی شرکت می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهران محمدی، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل گفت: مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی(سنتی) شرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از 21 لغایت 24 آبان ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران با حضور فعالان، شرکت ها و مراکز دولتی در چند بخش بزرگ برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل بهره‌گیری از تعاملات و ارائه تجربیات را از اهداف شرکت فناوران این مرکز در نمایشگاه مذکور عنوان و بیان کرد: در این نمایشگاه آخرین پیشرفت‌های علمی و صنعتی در محصولات فناورانه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی در راستای گسترش اقتصاد غیرنفتی و همچنین وفاق ملی در جهت رفع موانع و شکاف‌های پیش روی توسعه صنعت گیاهان دارویی به عنوان یک ثروت عظیم ملی به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه در این نمایشگاه عزم ملی و هم‌افزایی سازنده در راستای عملیاتی نمودن نقشه راه سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی می‌تواند به خوبی شکل بگیرد، افزود: ارتقا و ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان به منزله پیشرانی برای تحرک بخشیدن به اقتصاد مقاومتی بر مبنای زیست بوم کارآفرینی، فراهم آوردن زمینه تعامل جدید و موفق بین فعالان عرصه گیاهان دارویی و ایجاد فضای رقابتی راهگشا همگام با رشد کمی و کیفی محصولات و برندسازی محصولات باکیفیت داخلی از اهداف ارزشمند این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان این حوزه باید از این فرصت به عمل آمده نهایت بهره‌برداری را ببرند، ادامه داد: حوزه گیاهان دارویی به فرهنگ سازی در جهت حمایت از سرمایه های مادی و معنوی داخلی و زیرساخت‌های بومی در راستای خوداتکایی، اشتغال‌زایی و بهره‌مندی حداکثری از توان داخلی نیاز دارد.

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل اضافه کرد: لازم است آخرین دستاوردهای نوین در محصولات مرتبط با گیاهان دارویی نظیر انواع داروها، افزودنی‌های مجاز، رنگ دهنده‌های طبیعی، عطرها، اسانس‌های گیاهی و محصولات آرایشی- بهداشتی بیشتر از این معرفی گردد.

وی تصریح کرد: این مرکز با دارا بودن ظرفیت مناسب حمایتی، امکان توسعه فعالیت‌ها برای 15 واحد فناور فراهم کرده است و همچنان امکان جذب واحدهای جدید وجود دارد.

انتهای پیام/ح

عملیاتی نمودن نقشه راه سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.