کاظمی گفت: امروز می‌بینیم دانش آموزان ما در عرصه‌های مختلف با درجات عالی فارغ التحصیل می‌شوند، اما مهارت‌های زندگی را ندارند.

فارغ التحصیلان با درجه بالای علمی  توان  مهارت های زندگی ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سومین جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی سراسر کشور با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران و جمعی از مسئولان پرورشی امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

طرح نماد؛‌ مهم‌ترین طرح آموزش و پروش

در این مراسم کاظمی با اشاره به رونمایی از طرح نماد بیان کرد: مهم ترین طرح آموزش و پرورش، طرح نماد، رونمایی شد که از افتخارات حوزه پرورشی است و در ۲۳ هزار واحد آموزشی آن را داریم. البته مهارت‌های حرفه‌ای از مهم ترین نیازها محسوب می شود زیرا امروزه می بینیم دانش آموزان ما در عرصه‌ های مختلف با درجات عالی فارغ التحصیل می شود اما توانایی مهارت های زندگی را ندارد.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و تربیتی از مهم ترین ظرفیت های نظام تعلیم و تربیت است که می توانند مهارت های ارتباطی، حرفه‌ای، فعالیت گروهی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را مهیا کنند.

لزوم ایجاد فضای امید و نشاط بین دانش آموزان

کاظمی بیان کرد: البته سیاست اولویت دار دیگر ایجاد فضای امید و نشاط بین دانش آموزان است که این مسئولیت به حوزه فرهنگی و هنری بر می گردد. بر این اساس امروز چند وظیفه سنگین بر دوش ماست؛ اول آنکه نسبت خود را با جریان سند تحول بنیادین مشخص کنیم و اینکه چه سهم و درصدی بر دوش ماست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جایگاه کانون های فرهنگی و هنری امروز با جریان تمام ساحتی که در روح سند تحول حاکم است باید روشن شود، گفت: کانونی موفق است که برنامه هایش را در این مسیرها تدوین کند و اینکه کانون ها چه سهمی از مهارت های دانش آموزان را دارند، باید در چارچوب کاری آنها مشخص باشد.

کاظمی با اشاره به ضرورت نقشه جامع و کامل برای حوزه‌های مهارتی در کانون‌های فرهنگی و تربیتی بیان کرد: کانونی که برای خودش چشم‌انداز داشته باشد به موفقیت می رسد و در غیر این صورت کانونی موفق نخواهد بود، کانون بدون رویکرد خلاقانه سهمی از سند تحول را دنبال نخواهد کرد، همچنین رویکردهای فناورانه فضای نشاط و امید را به مدارس منتقل می‌کند.

لزوم شبکه های تعاملی در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز مدیران با ایجاد شبکه های تعاملی در مدارس باید رویکرد فعالی را ایجاد کند تا سهم بیشتری از جذب دانش آموزان را به خودشان اختصاص دهند؛ امروز اگر دامنه حضور دانش آموزان آنها در کانون ها کمرنگ است باید در فعالیت ها تجدید نظر کنیم و انتظار داریم خروجی این دوسالانه آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی و تربیتی باشد.

کاظمی تصريح کرد: صدها برنامه تدوین و اجرا کردیم اما هیچ کدام به اندازه فعالیت های تربیتی نیست چرا که کانون ها می تواند مرکز تحولات فرهنگی باشد و علی رغم ظلم بر کانون ها و مظلوم واقع شدن آنها از نظر فضا و نیروی انسانی و با توجه به اینکه سال هاست کوچکترین کمک به کانون ها برای تحقق اهداف نمی شود، ب نامه هایی را پیش بردند.

کاظمی تصریح کرد: بنا داریم تا نقشه راه عملیاتی دربرابر مدیران قرار دهیم و کلی گویی نکنیم و اگر امروز از توسعه مهارت ها صحبت می کنیم انواع آن مشخص شود تا چهارچوب کار و فعالیت مشخص شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرداری
۰۰:۲۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
بودجه ندارن دارن کانونها تعطیل می شن
آخرین اخبار