مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: بالغ بر هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافت.

مهرداد میرسالاری، مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: با برگزاری کلاس ها و دوره های ترویجی و تشویقی و استقبال کشاورزان ، از ابتدای آبان ماه سال جاری کشت محصول کلزا با استفاده از دستگاه های ردیفکار و ریزدانکار در سطح بالغ بر هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان آغاز گردیده است.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده تا کنون میزان 6 هزار و 250 کیلوگرم بذر کلزا از ارقام هایولا 50 هایولا  4 هزار و 815 و هایولا 401 با همکاری تعاون روستایی تامین و در حال توزیع بین متقاضیان کشت می باشد.

میرسالاری با بیان اینکه بهترین تاریخ کشت کلزا تا پایان آبان ماه بوده از متقاضیان کشت این محصول خواست هر چه سریعتر نسبت به خرید بذر و کشت اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: اعلام خرید تضمینی به ازای هر کیلو 3 هزار و  350 تومان ، توزیع نهاده ها از جمله بذر و کود یارانه دار و پرداخت تسهیلات حدود 30 میلیون ریال به ازای هر هکتار از منابع داخلی بانک کشاورزی، برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی کشت کلزا ، تامین دستگاه های کشت و برداشت از جمله سیاست های حمایتی کشت کلزا در این شهرستان می باشد.

انتهای پیام/م

کشاورزان سریع تر کلزا خود را کشت کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.