رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 260 مرکز تهیه و توزیع موادغذایی در این کلانشهر به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر مهرداد شریفی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: کارشناسان سلامت محیط به صورت مستمر در ساعات صبح، عصر و شبانگاهی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی بازدید بعمل می آوردند و ضمن ارائه توصیه ها و آموزش های لازم با متخلفان به صورت قانونی برخورد کرده و متخلفانی که موازین بهداشتی را رعایت نمی کنند به مراجع قضایی معرفی می نمایند.

وی اذعان داشت: در همین راستا در 6 ماهه اول سال 97 از تعداد 450 مورد اخطاریه بهداشتی صادر شده توسط مرکز بهداشت غرب اهواز تعداد 260 مورد به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی ( ماده 13 و 14) به مراجع قضایی معرفی شدند.

شریفی تصریح کرد: همچنین طی مدت مذکور 90 مرکز به دلیل تخلفات بهداشتی پلمپ  شدند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: همچنین گشت مشترک با سازمان های دیگر از جمله؛ اماکن نیروی انتظامی، شهرداری، اتاق اصناف، یگان امداد در راستای بازرسی از سفره خانه ها و قهوه خانه ها فعال انجام گردید و بیش از 60 مرکز متخلف عرضه کننده قلیان در محدوده غرب اهواز پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مهرداد شریفی اظهار کرد: معرفی به مراجع قضایی بعد از تذکرات شفاهی و کتبی به متصدیان بوده و مراکزی که اهمیتی به بهداشت محل و سلامت مردم نمی دهند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی بیان داشت: از آنجا که رعایت نکردن بهداشت در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی منجر به ایجاد مخاطرات بهداشتی برای شهروندان خواهد شد، می بایست تمامی تولید و عرضه کنندگان مواد غذایی بخصوص اغذیه فروشان، رستوران ها، آشپزخانه ها از سلامت مواد غذایی که تولید می کنند مطمئن باشند و ضمن رعایت بهداشت فردی و ابزار کار از روپوش، کلاه و دستکش در حین فعالیت استفاده نمایند در غیر این صورت مسئولیت عواقب ناشی از رعایت نکردن موازین بهداشتی بر عهده آن ها خواهد بود.

شریفی ضمن تشکر از مراجع قضایی و انتظامی خواستار همکاری بیش تر آن ها به منظور برخورد قاطع با متخلفان پرونده های بهداشتی شد.

این مقام مسئول در پایان از سایر ارگان های متولی در امر سلامت مردم از جمله؛ اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شبکه دامپزشکی، شهرداری وغیره درخواست همکاری نمود .

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی موارد را با سامانه 190 جهت پیگیری توسط کارشناسان بهداشت در میان بگذارند .

انتهای پیام/گ

مراکز عرضه موادغذایی متخلف پای میز محاکمه

برچسب ها: بهداشت ، امنیت غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.