در پى ارجاع شکوائیه‌اى‌ از سوى‌ احدى‌ از شهروندان مبنى‌ بر کلاهبردارى‌ از وى‌ با ترفند خرید موبایل، بررسى‌ موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

دستگیرى عامل کلاهبردارى از شهروند مشهدى با ترفند واریز وجه خرید موبایلبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى‌ از شناسایى‌ و دستگیرى‌ مجرم اینترنتى‌ با شگردى‌ تازه خبر داد و گفت: واریز وجه به صورت اینترنتی یکی از شگردهایی است که این روزها مجرمان سایبری با این ترفند سر فروشندگان کلاه گذاشته و بدون واریز هیچ وجهی کالا را با خود می‌برند.

سرهنگ جواد جهانشیرى‌ در تشریح این خبر گفت: در پى ارجاع شکوائیه‌اى‌ از سوى‌ احدى‌ از شهروندان مبنى‌ بر کلاهبردارى‌ از وى‌ با ترفند خرید موبایل، بررسى‌ موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وى ادامه داد: پس از اخذ اظهارات از شاکى‌ که خود فروشنده موبایل نیز بود، مشخص گردید فردى‌ ناشناس با ظاهرى‌ موجه براى‌ خرید موبایل به مغازه شاکى‌ مراجعه نموده و هنگام پرداخت وجه عنوان داشته به صورت اینترنتى اقدام به واریز وجه مى‌نماید و سپس با نشان دادن یک پیامک جعلى به شاکى‌ اعتماد او را جلب نموده و گوشى‌ را برداشته و از مغازه خارج شده است اما پس از گذشت ۴۸ ساعت و با مراجعه شاکى‌ به بانک مشخص مى‌‌شود که هیچ وجهى‌ به حساب شاکى‌ واریز نشده است.

سرهنگ جهانشیرى‌ افزود: با توجه به اظهارات اخذ شده و با انجام تحقیقات فنى‌ و پلیسى‌ توسط کارشناسان پلیس فتا متهمى‌ در این رابطه شناسایى‌ و با هماهنگى‌ قضایى‌ به همراه تجهیزات رایانه‌اى‌ و گوشى‌ موبایل به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامى‌ گفت: متهم که مردى‌ ۳۶ ساله بود در مواجهه با ادله فنى‌ جرم خود را پذیرفت و در خصوص علل و انگیزه خود از این اقدام مجرمانه عنوان داشت که با نشان کردن کالاهایى‌ که قیمت آن را از قبل شناسایى‌ کرده وارد مغازه فروشنده شده و به بهانه پرداخت اینترنتى‌ یک صورت‌حساب جعلى‌ را که قبلا ایجاد کرده را به فروشنده نشان داده و از این طریق اقدام به فریب برخى‌ از کاسبان مشهدى‌ نموده است.

وى تصریح کرد: ‌با توجه به شگرد متهم و تعداد متشاکیان این پرونده رقم دقیق کلاهبردارى‌ از افراد شاکى‌ در حال بررسى‌ بوده که پس از تکمیل به سمع و نظر شهروندان خواهد رسید.


بیشتر بخوانید:با اپلیکیشن اندرویدی همدم یاب، اطلاعات شخصی شما به سرقت می‌رود


سرهنگ جهانشیرى‌ در پایان به شهروندان توصیه نمود: با توجه به سهولت انجام پرداخت‌هاى‌ اینترنتى‌ در مبادلات بانکى‌ و به جهت پیشگیرى‌ از هرگونه گرفتارى‌ در دام کلاهبرداران و شیادان اینترنتى‌ نکات امنیتى‌ را رعایت نموده و با احراز هویت صاحب حساب یا مشترى‌ علاوه بر اطمینان از پرداخت وجه از حساب مشترى‌ به حساب خود از صحت مرجع واریزى‌ به حساب خود نیز اطمینان لازم را حاصل نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار