مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: بزرگترین خدمات انقلاب که از سوی امام راحل، ماندگار و در تاریخ ایران ثبت شد آباد کردن موقوفات است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در همایش یاوران وقف در آستان امام زاده میرزای فومن گفت: سازمان اوقاف از بستر خدمت به اهل بیت و قرآن کریم، به دنبال رفع نیاز‌های روز جامعه، تقویت ارکان اقتصادی جامعه اسلامی، مبارزه با فقر و توزیع عادلانه ثروت است و بزرگترین خدمات انقلاب که از سوی امام راحل، ماندگار و در تاریخ ایران ثبت شد آباد کردن موقوفات است

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم از جلسات مذهبی و دینی برای بیان خدمات انقلاب بهره ببریم افزود: وقف تجارتی بی ضرر است و با وقف می توان مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را حل کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح هر مسجد و بقعه با یک وقف خبر داد وافزود: طرحی در اداره اوقاف گیلان در حال پیگیری و اجرا است که در هر سال در هر مسجد و بقعه ای یک وقف جدید به ثبت برسد.

حجت الاسلام ستار علیزاده گفت : اداره اوقاف گیلان در برنامه ای مدون و با بهره گیری از ظرفیت نخبگان استان در حال جهت دهی به نیات وقف های جدید بر اساس نیازهای روز است.

وی از ثبت ۳۵ وقف جدید در سال جاری در گیلان خبر داد و افزود: ارزش ریالی وقف‌های یاد شده ۲۱ میلیارد تومان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: موقوفات جدید در قالب ۶۰ هزار متر مربع زمین با نیت ساخت مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی و کمک به فقرا وقف شد.

حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه بیشتر موقوفات امسال در شهرستان‌های صومعه سرا، لاهیجان، فومن و لنگرود به ثبت رسیده است تصریح کرد: گیلان ۵ هزار موقوفه و ۲۱ هزار رقبه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.