کارشناس هواشناسی گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز ادامه دارد.

تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور/ آسمان تهران همچنان بارانی استفریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از مرکز و غرب کشور بارش ها ادامه دارد و از بعدازظهر به تدریج از میزان ابرناکی و بارش در شمال غرب و غرب کاسته می شود.

وی با اشاره به اینکه بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی دیگر از جنوب غرب و غرب وارد کشور می شود، افزود: ابتدا جنوب غرب و سپس در دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی ، غرب کشور و از اواخر وقت در دامنه هایجنوبی البرز مرکزی و غربی، زاگرس شمالی و مرکز کشور موجب بارندگی خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: روز چهارشنبه بارش در استان های واقع در غرب، جنوب غرب ، جنوب و دامنه های زاگرس مرکزی به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود که به سبب شدت بارش ها می تواند منجر به آب گرفتگی معابر در این مناطق شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی روز های سه شنبه و چهارشنبه در مناطق مرتفع کوهستانی البرز و بخش زاگرس مرکزی بارش به شکل برف پیش بینی می شود.

وی درباره آخرین وضعیت آسمان تهران افزود: آسمان تهران تا روز پنج شنبه بارانی است و در این ایام بارش ها با شدت و ضعف همراه خواهد بود.

گودرزی در پایان تصریح کرد: با توجه به شدت بارش ها روز چهارشنبه در استان های خوزستان، چهارمحال بختیاری، شمال غرب فارس و روز پنج شنبه  چهارمحال بختیاری،کهگیلویه و بویر احمد،شمال غرب فارس، جنوب اصفهان و شمال بوشهر احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

 

انتهای پیام/

آخرین وضعیت آب و هوای کشور در 22 آبان ماه

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار