مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: خیران امسال ۴۴ میلیارد تومان در قالب طرح مودت به بقاع متبرکه کمک کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در همایش یاوران وقف صومعه سرا در آستان سید جعفر آقای این شهرستان گفت: وقف از مصادیق بارز خیرات و مبرات است و خیران گیلانی امسال ۴۴ میلیارد تومان در قالب طرح مودت به بقاع متبرکه کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف به دنبال تولی گری نیست بلکه به دنبال ترویج فرهنگ وقف است افزود: از اول انقلاب تا سال ۹۰، ۱۸۴ وقف جدید در گیلان به ثبت رسیده، اما در دهه ۹۰، بیش از ۲۰۰ وقف جدید در گیلان داشتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: اگر وقف در جامعه نهادینه و اجرایی شود تحول بزرگی در جوامع اسلامی و انسانی در عرصه‌های درمانی و بهداشتی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرای نیات موقوفات در گیلان انجام شده است افزود: گیلان ۹۴۱ بقعه متبرکه دارد و در حال حاضر ۱۸۸ پروژه عمرانی در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه در حال اجرا است.

وی گفت: اعضای هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه می‌توانند به صورت مشارکتی مجری یک وقف جدید در هر سال باشند و نیت وقف را بر اساس نیاز روز یا انجام امور همان مسجد و بقعه قرار دهند.

همچنین در این همایش حجت الاسلام و المسلمین جلالی امام جمعه گوراب زرمیخ صومعه سرا نیز با بیان اینکه باید مبلغ دین باشیم گفت: وقف تنها به وقف مال نیست بلکه باید تلاش کنیم عمر خود را برای تبلیغ دین اسلام وقف کنیم.

وی با بیان اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب مظهر صرف عمر در راه دین هستند افزود: مسلمان باید دغدغه جامعه و دین داشته باشد.

امام جمعه گوراب زرمیخ صومعه سرا وقف را مظهر نوعدوستی و انسان دوستی اعلام کرد و گفت: واقف با عمل به سنت حسنه وقف، به جامعه آرامش تزریق می‌کند.

در پایان همایش یاوران وقف از ۲۵ نفر از خیران، اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد که یاوران وقف شهرستان صومعه سرا هستند قدردانی شد.

انتهای پیام/م.ع

کمک  میلیاردی خیران  به  بقاع متبرکه گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.