ائتلاف بزرگ ملی افغانستان با انتقاد از بی توجهی دولت در مورد رسیدگی به پرونده ترور جنرال عبدالرازق، اظهار داشت که این پرونده به باد فراموشی سپرده شده است.

انتقاد ائتلاف بزرگ ملی از عدم پیگیری پرونده ترور جنرال عبدالرازقبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ائتلاف بزرگ ملی افغانستان با انتقاد از بی توجهی دولت در مورد رسیدگی به پرونده ترور جنرال عبدالرازق، اظهار داشت که این پرونده به باد فراموشی سپرده شده است.

ائتلاف بزرگ ملی افغانستان با نگرانی از وخیم شدن وضعیت امنیتی این کشور، از مسئولین دولتی خواست تا هرچه زودتر نسبت به تأمین امنیت جان و مال مردم و اعزام نیرو های تازه نفس برای بازپس گیری مناطق از دست رفته اقدام جدی نماید.

این ائتلاف افزوده است: در این اواخر رئیس جمهور تعدادی از سمت های بلند رتبه دولتی را برای کسب رضایت بزرگان و متنفذین جهت جلب توجه و حمایت شان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 اختصاص داده است که این عملکرد رئیس جمهور خلاف قوانین حاکم در کشور است، حال آنکه حوادث دلخراش و مبهمی چون قتل شهید جنرال عبدالرازق اچکزی، قوماندان امنیه پیشین ولایت قندهار به باد فراموشی سپرده شده و به پرونده ترور وی رسیدگی صورت نگرفته است.

پیشتر، معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان در مورد جزیات قتل جنرال عبدالرازق گفته بود تمامی عناصر ترور فرمانده امنیه ولایت قندهار شناسایی و شماری از آنها دستگیر شده اند و در مجموع پرونده این حمله از نگاه امنیتی تکمیل شده است.

لازم به ذکر است که در تاریخ 18 اکتبر سال جاری، در حمله طالبان به دفتر والی قندهار، جنرال عبدالرازق، فرمانده پلیس قندهار و مومن حسین خیل، رئیس اداره امنیت قندهار کشته شدند. در این حمله زلمی ویسا، والی ولایت قندهار نیز زخمی شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.