رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار گفت‌: اجرای طرح توسعه هواشناسی کاربردی موسوم به تهک به نفع کشاورز و شرکت‌های بیمه‌ای بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط اداره کل هواشناسی سیستان بلوچستان؛ محمد رضا سالاری فنودی در اولین نشست بیمه کشاورزی سال زراعی ۹۷-۹۸ چابهار اظهار داشت: تمام تلاش تهک کشاورزی برای حفظ محصولات این بخش از خطرات ناشی از وقوع پدیده‌های مخرب جوی است.

وی افزود: اجرای این طرح ریسک بیمه کشاورزی را نیز تا حد قابل قبولی بهبود می‌بخشد.

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار ادامه داد: وقتی کشاورزان در زمان مناسب از ورود یک سامانه آب و هوایی خطرناک یا موج سرما آگاهی یابند می‌توانند راهکار‌هایی برای کاهش یا حذف خسارت احتمالی اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: تهک به کشاورزان امکان برنامه ریزی مناسب برای یک فصل زراعی را میسر می‌کند به طوری که فرآیند کشت تا برداشت را شامل شود.

سالاری فنودی گفت: سازمان هواشناسی در چند سال اخیر فرآیند اجرای طرح تهک کشاورزی در لایه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: بر اساس برنامه در فاز نخست حدود ۵۰۰ کشاورز چابهاری در این سامانه نام نویسی خواهند شد و در گام‌های بعدی سایر کشاورزان از خدمات این طرح برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/پ

بیمه‌های کشاورزی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار