استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره بر اینکه هواشناسی در پیش بینی وضع هوا موفقیت های خوبی کسب کرده است گفت: دقت هواشناسی نسبت به گذشته بیشتر شده و مردم اعتماد زیادی به این سازمان دارند چراکه سیستم های خود را به روز کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در جریان بازدید از ادارات مهندسی تجهیزات، پیش‌بینی، سینوپتیک زاهدان و ایستگاه جو بالای هواشناسی گفت: اینکه هواشناسی استان در تعمیر تجهیزات هواشناسی خودکفا و پیشرو است ما را تقویت می کند. مانند زمان جنگ که با وجود کمبودهای فراوان ایستادیم و موفق شدیم.

وی بر ضرورت خودکفایی در تأمین و تعمیر تجهیزات فنی دستگاه های مختلف، ادامه داد: انسان در زمان کمبودها و نیازهاست که کامل می شود. وقتی در زمان تحریم کالایی به کشور داده نمی شود، به سمت تولید آن کالا و خودکفایی در آن بخش هدایت می شویم.
محبی اضافه کرد: دقت هواشناسی نسبت به گذشته بیشتر شده و مردم اعتماد زیادی به این سازمان دارند چراکه سیستم های هواشناسی خود را به روز کرده است.

هواشناسی سیستان و بلوچستان پیشرو در تعمیر ادوات هواشناسی

ایمان خزاعی رئیس اداره فناوری اطلاعات و کارشناس فنی هواشناسی استان نیز در ادامه این بازدید گفت: برخی مواقع تجهیزاتی را از دست می دادیم که یدک آن در انبار موجود نبود و ناچار بودیم به هر قیمتی این قطعه را تعمیر کنیم برای نمونه قسمتی از سنسور تشعشع سنج ایستگاه زاهدان سوخت و مشابه آن در بازار استان یافت نشد بنابراین مجبور شدیم با بررسی های دقیق فنی این قطعه، مشابه آن را با اعمال تغییراتی در برد گیرنده دیجیتال تهیه و قطعه را راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: برخی مواقع به دلیل تنگناهای مالی و نبود قطعات ماه ها زمان صرف تعمیر تجهیزات شده است زیرا باید یک کار ابداعی صورت می گرفت.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه این بازدید گفت: وی ادامه داد: دانش فنی کارشناسان مهندسی تجهیزات استان سبب شده تا با تعمیر و کالیبراسیون بسیاری از ادوات معیوب و مستعمل، ضمن صرفه جویی در اعتبارات، بخشی از هزینه های اداره کل کاهش یابد.

بازدید استاندار از ایستگاه هواشناسی و جو بالای زاهدان

استاندار سپس از ایستگاه جو بالای زاهدان بازدید و بر تولید و استفاده از رادیوسوندهای ایرانی تأکید کرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در این بازدید گفت: پایش اطلاعات جو بالا اهمیت زیادی در تولید خدمات پیش بینی کوتاه مدت هواشناسی برای ایران و کشورهای همسایه دارد به نحوی که بدون این اطلاعات با چالش جدی مواجه می شویم.

حیدری ادامه داد: ایستگاه جو بالای زاهدان مأموریتی بین‌المللی داشته و مشابه آن در حدود 10 مرکز استان وجود دارد و برخی کشورهای همسایه نظیر افغانستان فقط یک ایستگاه نظیر آن دارند.

بازدید از مرکز پیش بینی استان و اداره هواشناسی سینوپتیک زاهدان بخش بعدی این بازدید بود که کارشناسان هواشناسی ضمن تشریح نحوه عملکرد این واحد، مراحل تولید نقشه های پیش بینی وضع هوا و خدمات این بخش را توضیح دادند.

علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی استان در جریان این بازدید با بیان اینکه خدمات پیش بینی وضع هوا طیف وسیعی از مردم را شامل می شود، افزود: فعالین دریایی، هوانوردی، جاده ای، کشاورزان، مهندسان راه و ساختمان، خانم‌های خانه دار و ... بیشترین استفاده را از اطلاعات هواشناسی می‌برند.

محسن بستانی رئیس اداره هواشناسی زاهدان و دبیر تهک استان نیز در ادامه به خدمات کاربردی هواشناسی اشاره کرد و گفت: هواشناسی از سال 1393 خدمات خود را در قالب طرح «تهک» به صورت کاربردی در اختیار کاربران نهایی بخش های کشاورزی، دریایی، حمل و نقل و... قرار داده است.

وی ادامه داد: این طرح تلاش می‌کند ضمن تأمین امنیت جانی و مالی فعالان بخش های مختلف از گزند پدیده های مخرب جوی، بهره وری در تولیدات را افزایش دهد.

وی افزود: هواشناسی استان خدمات خود را در قالب‌های مختلفی نظیر پیش بینی روزانه، سه روزه، هفتگی، ماهانه، فصلی، دریایی، کشاورزی، جاده‌ای، اطلاعیه، اخطاریه و ... به صورت رایگان در اختیار مردم عزیز قرار می دهد.

در این بازدید سید محسن کالوندی مدیرکل حوزه استاندار، عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، حسن اعرابی مقدم مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان، محمدرضا معین افشار فرمانده یگان حفاظت سپاه فرودگاه های سیستان و بلوچستان، محمدرضا سهرابی معاون رئیس پلیس فرودگاه های سیستان و بلوچستان، معاونین و کارشناسان برخی نهادها استاندار سیستان و بلوچستان را همراهی کردند.

انتهای پیام/ب

 

برچسب ها: استانداری ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار