نوبخت گفت:طرح‌های عمرانی موتور محرك رشد اقتصادی است و سال آينده از رقم بودجه اعتبارات عمرانی چيزی را كسر نمی كنيم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان برنامه و بودجه كشور، يازدهمين جلسه ستاد تهيه و تدوين لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور به رياست محمدباقر نوبخت معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور و با حضور جمعی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان و مديران اين سازمان و نمايندگانی از بخش خصوصی و دستگاه‌های ذیربط در محل اين سازمان برگزار شد.

محمدباقر نوبخت معاون رييس‌جمهور و رييس اين سازمان در اين جلسه با بيان اين كه سال ۱۳۹۸ ويژگی های خاصی دارد، اظهار داشت: ما بايد از همه ظرفيت‌های موجود كشور و با در نظر گرفتن محدوديت‌ها و تنگناها، زمينه رشد اقتصادی مطلوب را فراهم آوريم.

وی افزود: بی ترديد سال آينده از رقم بودجه اعتبارات عمرانی چيزی را كسر نمی كنيم و استدلال‌مان اين است كه سهم اعتبارات عمرانی در تحقق رشد اقتصادی كشور، قابل توجه و اساسی است.

نوبخت با اشاره به شيوه‌های مختلف مديريت بودجه گفت: در سال ۱۳۹۸ در عين حال كه هيچ طرح قابل‌ دفاعی را رد نخواهيم كرد، از شيوه بودجه‌ريزی غلتان بهره خواهيم برد، به اين مفهوم كه با وجود محدوديت منابع، به تغيير منابع و تغيير روش‌های تخصيص منابع انديشه خواهيم كرد.

رييس سازمان برنامه و بودجه كشور با تصريح بر اين نكته كه بايد به فكر خلق منابع جديد هم باشيم، اظهار داشت: تمام دغدغه دولت اين است كه بودجه سال آينده بايد قادر باشد هم رشد اقتصادی را محقق كند و هم مشكل اشتغال را مرتفع نمايد، به همين دليل در مديريت طرح‌های عمرانی، اولويت‌بندی می كنيم.

وی تأكيد كرد كه طرح‌های عمرانی موتور محرك رشد اقتصادی است و ضرورت دارد با تغيير زمينه و كاربری و نيز اقتصادی تر كردن پروژه‌ها، مديريت بهينه را در اين امر مهم دنبال كنيم.

نوبخت در خاتمه سخنان خود با قدردانی از زحمات و خدمات اعضای ستاد تهيه و تدوين بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور، بر پيش بينی واقع بينانه منابع و نيز صرفه‌جويی افزون‌تر مصارف در بودجه سال آتی تصريح كرد.

شايان ذكر است كه در اين جلسه، گزارش كارگروه‌های تخصصی برنامه و بودجه ارايه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
حتی یک پروژه عمرانی ناتمام تمام این دولت به بخش خصوصی واگذار نشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
به فکر گرانی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
ساخت راه آهن شیراز بوشهر باعث کاهش تصادفات جاده ای میشود ( تامین اعتبار از طریق انتشار و فروش اوراق صکوک و اوراق خزانه اسلامی )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
چرا تعریض و ۴ بانده کردن جاده شازند ازنا بعد ۴ سال متوقف شده ؟؟ آیا جان هزاران نفر از مردم لرستان که هر سال در این جاده از بین میروند از پرداخت اضافه کاری تعدادی کارمند، بی ارزش تر است ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
ساخت راه آهن چابهار زاهدان = توسعه صادرات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
متاسفانه شخص نوبخت اصلا اعتقادی به بودجه عمرانی ندارد و تصور میکند مملکت با باد هوا توسعه می یابد . بودجه عمرانی از ۶۰ هزار به ۱۸ هزار میلیارد تومان کاهش یافته بعد انتظار دارد اشتغال هم ایجاد شود
آخرین اخبار