دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: با توجه به مطالبه رهبر معظم انقلاب نقشه جامع علمی کشور بازنویسی می‌شود.

خبرنگار: جعفری‌/میزان بیکاری دانش آموختگان بیش از 19 درصد است / بازنگری نقشه جامع علمی کشور با توجه به دستور مقام معظم رهبریبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور کبگانیان‌ دبیر ستاد راهبری‌ نقشه جامع علمی کشور در حاشیه صد و یازدهمین‌ جلسه این ستاد و در جمع خبرنگاران درباره سرفصل‌های این جلسه گفت: در جلسه درباره پیشرفت‌ها و فعالیت‌های علمی کشور و همسایگانمان‌ بحث و گزارش‌هایی در این باره ارائه شدند.

دبیر ستاد راهبری‌ نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه گزارش اشتغال فارغ‌التحصیلان در جلسه صد و یازدهم مطرح شد، اظهار کرد: درباره گزارش اشتغال فارغ‌التحصیلان‌ در این جلسه صحبت‌هایی شد و بر اساس گزارش‌های موجود نرخ بیکاری دانش آموختگان‌ در سال 96 حدود 19 درصد بوده است.

وی ادامه داد: البته حدس می‌زنیم که میزان بیکاری دانش آموختگان بیشتر از 19 درصد باشد زیرا این گزارش بر اساس یک ساعت بیکاری در طول روز تنظیم شده است و به همین دلیل از مسئولان وزارت علوم و وزارت کار دعوت کردیم تا در جلسه بعدی ستاد راهبر‌ی نقشه جامع علمی کشور حضور پیدا کنند تا بتوانیم آماری درست از اشتغال داشته باشیم.

نقشه جامع علمی کشور بازنگری می‌شود

کبگانیان با اشاره به بررسی مجدد و بازنگری نقشه جامع علمی گفت: نقشه جامع علمی در سال 89 تصویب شد و با توجه به شرایط کشورهای رغیب‌ دارای تفاوت‌هایی بود و امسال با توجه به دستور مقام معظم رهبری این نقشه نیاز به بازنگری دارد.
 
دبیر ستاد راهبری‌ نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه در فصل آخر نقشه بندی درباره بازنگری‌ آن آمده است، اظهار کرد: با توجه به بند فصل آخر نقشه ستاد موظف است در دوره‌های مشخص بازنگری سند را در دستور کار خود قرار دهد که اکنون با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری این موضوع را جدی‌تر دنبال خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: البته رهبر معظم انقلاب از روند نقشه و عملکرد ستاد رضایت داشته‌اند ولی بازنگری تکلیف جدی ماست.

تکیه بر علم و فناوری باید در نگاهمان‌ تقویت شود

کبگانیان درباره علم و فناوری کشور گفت: با توجه به تحریم‌های موجود باید تکیه بر علم و فناوری را در نگاهمان‌ تقویت کنیم و با توجه به تحریم‌ها بازنگری نقشه مدنظر‌ قرار بگیرد.
 
دبیر ستاد راهبری‌ نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه نقشه جامع علمی کشور نیاز به بودجه‌ای مصوب دارد گفت: رهبر معظم انقلاب دستور دادند که برنامه‌هایی 5 ساله بر اساس نقشه علمی نوشته شود و پیشنهاد ما تضمین اجرا در آن بود لذا پیشنهاد می‌شود که بودجه‌‌ای مصوب برای برنامه‌های پنج ساله تدوین شوند.

دعوت از صاحب‌ نظران برای بازنگری نقشه جامع علمی کشور

دبیر ستاد راهبری‌ نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه برای بازنگری نقشه جامع علمی به دنبال راه‌اندازی سامانه‌ای مخصوص هستیم گفت: از صاحب‌نظران، اقتصاددانان‌، صنعتگران‌ و دانشگاهیان دعوت می‌کنیم تا پیشنهادات خود را درباره بازنگری نقشه به ما اعلام کنند.
 
کبگانیان درباره نقص‌های موجود در اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: در عرصه علمی و فناوری نیروهای خوبی کار می‌کنند اما در عرصه اجرا علم و فناوری باید به کار گرفته شود و آسیب‌های موجود در بخش اقتصاد دانش بنیان ترمیم شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار