معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۳۵۳ فقره پروانه تولید غیرمتمرکز فرش دستباف با مدیریت متمرکز در استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  راستی معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تا پایان مهر امسال تعداد پروانه‌های تولید غیرمتمرکز فرش استان نسبت به ابتدای سال ۹۶ که ۳۹ فقره بود، رشد قابل توجهی داشت.

وی اظهار داشت: این افزایش با هدف پایدارسازی دار‌های قالی و تثبیت اشتغال فعلی در این هنر صنعت انجام شده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به مزایای ایجاد کارگاه‌های قالی بافی غیرمتمرکز یادآوری کرد: در زمان کنونی و با توجه به شرایط اقتصادی فعلی تک بافی فرش دستباف جوابگوی نیاز مشتری نبوده و قالی بافان به صورت انفرادی قادر به تامین هزینه‌های تولید نیستند.

راستی ادامه داد: با وجود کارگاه‌های غیرمتمرکز با مدیریت متمرکز و سپردن تولید و تجارت فرش دستباف به دست افراد ماهر و خبره می‌توان آینده مطمئنی برای توسعه این هنر صنعت به ویژه در امر صادرات متصور شد.

وی تامین مواد اولیه، تدوین نقشه پر تقاضا و تامین دستمزد عوامل انسانی را از دیگر مزایای ایجاد این قبیل کارگاه‌ها اعلام کرد.

راستی از صدور ۱۹ فقره پروانه تولید فرش مجتمع و بزرگ کارگاهی خبر داد و گفت: وجود این تعداد مجتمع قالی بافی نشان از اقبال و توجه تجار برای تامین هدفمند بازار تقاضا است.

هم اکنون ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی در حوزه فرش مشعول هستند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این صنعت ارتزاق می‌کنند.

۳۵درصد فرش صادراتی ایران و بیش از ۵۰ درصد مواد اولیه فرش‌های صادراتی کشور در این استان تولید می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

صدور ۱۹ فقره پروانه تولید فرش مجتمع و بزرگ کارگاهی

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.