شرکت اینتل از XMM 8160، اولین مودم 5G خود به صورت رسمی رونمایی و مشخصات آن را اعلام کرد.

اینتل اولین مودم  5G خود را معرفی کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جهان در حال حرکت به سمت استفاده از اینترنت قدرتمندتر و سریعتر یعنی نسل پنجم اینترنت یا 5G است. اینتل در همین راستا اولین مودم 5G خود را با مدل XMM 8160 معرفی کرد. این مودم، یک مودم چند حالته است، پس به راحتی می‌تواند از فناوری mmWave در کنار دیگر استانداردهایی که پیش از این در بازار موجود بودند، پشتیبانی کند. این مودم حتی می‌تواند فناوری 2G اینترنت را هم در بر بگیرد. اینتل ادعا کرده که با داشتن همه این فناوری‌ها فقط در یک تراشه کوچک، تولیدکنندگان هم می‌توانند مادربوردهای گوشی‌های هوشمند خود، رایانه‌های شخصی و هات‌اسپات‌ها را کوچک طراحی کنند.

مودم جدید اینتل دارای سرعتی سه برابر مودم‌های پیشین این شرکت خواهند بود که با فناوری LTE کار می‌کردند و سرعت را تا حد 6 گیگابیت در ثانیه بالا خواهند بود. مودم XMM 8160 از دامنه کوتاه یا پهن‌باند بلند mmWave به همراه 5G NR از 600 مگاهرتز تا 6 گیگاهرتز در هر دو حالت FDD و TDD پشتیبانی می‌کند.

این مودم چند حالته EN-DC را هم پشتیبانی می‌کند. این راهی است که مودم به طور همزمان می‌تواند به شبکه‌های 4G و 5G متصل شود. در این حالت، اتصال به شبکه به وسیله شبکه 4G کنترل می‌شود و شبکه 5G در زمان نیاز اضافه می‌شد تا کارهای انتقال داده را انجام دهد. به این حالت ارتباط Non Stand Alone گفته می‌شود و برای انتقال 4G/5G ضروری است. مودم جدید اینتل قادر است از اتصال مستقل هم پشتیبانی کند.

مرحله تولید تا رونمایی از مودم XMM 8160 بیش از شش ماه به طول انجامید. هرچند این مودم‌ قرار است در نیمه دوم سال 2019 برای شرکت‌ها آماده شود و اولین دستگاه‌هایی که قرار است، از این مودم‌ها روی بورد خود بهره‌مند شوند، نیمه اول سال 2020 وارد بازار خواهند شد. البته اینتل تنها به گوشی‌های هوشمند برای فروش آن‌ها دل نبسته و انتظار دارد بازار رایانه‌های شخصی علی‌الخصوص اولترابوک‌ها، دو در یک‌ها و تبلت‌های ویندوزی برای استفاده از این مودم‌ها آماده شوند.

 اینتل اولین مودم  5G خود را معرفی کرد

گفتنی است، اپل پس از سال‌ها مودم‌های کوآلکام را کنار گذاشت و از مودم اینتل برای آیفون‌های 2018 استفاده کرد. هنوز مشخص نیست که تولیدکنندگان iPhone برای مدل‌های 2019 خود به سراغ این مودم‌های این شرکت بروند اما اپل قول تولید گوشی‌های سال 2020 خود را با مودم‌های اینتل نداده است. در نتیجه، هیچ آیفونی با مودم جدید اپل در بازار موجود نخواهد بود. MediaTek در نظر دارد مودم‌های 5G ساخت خود را وارد بازار کند که احتمالا آیفون‌های سال 2020 با آن‌ها تولید خواهند شد.


بیشتر بخوانید: مدل‌های ۵G آیفون در سال ۲۰۲۰ تولید می‌شود


انتهای پیام/

مودم اینترنت نسل پنجم شرکت اینتل رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.