مشاور رئیس‌جمهوری امروز چهارشنبه ۲۳ آبان ۹۷ از موزه ملی قرآن بازدید کرد.

بازدید مشاور رئیس‌جمهوری از موزه ملی قرآنبه‌گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حسا‌م‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری از بخش‌های مختلف موزه قرآن از جمله  کتابخانه، گالری، آمفی تئاتر و سالن اشیای موزه ملی قرآن بازدید و در جریان مسائل و مشکلات این موزه قرار گرفت.

وی همچنین در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام امیر لهراسبی رئیس موزه ملی قرآن و محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌های سازمان میراث‌فرهنگی برگزار شد در جریان موضوعات و مسائل مربوط به موزه قرار گرفت.

حجت‌الاسلام لهراسبی در این جلسه گفت: طرح تدوین برنامه عملیاتی موزه ملی قرآن و چشم‌انداز آینده این موزه تهیه و برای تایید به معاونت میراث‌فرهنگی سازمان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این موزه ۷۰۰ اثر نفیس قرآنی را در خود جای داده است و با تصویب طرح برنامه عملیاتی امیدواریم که روند بهسازی و پویایی موزه با سرعت بیشتری دنبال شود.

کارگر:موزه ملی قرآن می‌تواند نبض و قطب رویداد‌های بزرگ قرآنی باشد

 محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌های سازمان میراث فرهنگی در این نشست گفت: موزه ملی قرآن باید با توجه به شان و جایگاهی که دارد مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد:موزه ملی قرآن می‌تواند نبض و قطب رویداد‌های بزرگ قرآنی باشد و این مهم با اختصاص بودجه کافی برای سامان‌دهی و تجهیز موزه قابل دست‌یابی است.

کارگر گفت: رطوبت‌زدایی، حفظ، احیا و مرمت ساختمان موزه از سوی سازمان میراث‌فرهنگی در حال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.