مبارزه و اجرای عملیات طعمه مسموم پاشی علیه آفت مگس میوه در ۶۳۷ هکتار از باغ‌های ساری اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: ابتدای امسال تاکنون ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در چهار هزار و ۳۲۰ هکتار از باغ‌های مرکبات و سیاه ریشه این شهرستان انجام شد.

وی به وجود ۶ ایستگاه ردیابی این آفت در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با نصب ۲۲ تله فرمونی حدود ۲۶ هزار و ۲۷۸ مگس میوه و ۱۷ تله جلب کننده سراتراپرپ، ۱۶ هزار و ۹۰۹ مگس میوه شکار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه در هوای سرد جمعیت این آفت تحت کنترل است و خسارت به حداقل رسید، گفت: مبارزه و اجرای عملیات طعمه مسموم پاشی علیه این آفت در ۶۳۷ هکتار با مصرف یک هزار لیتر پروتئین هیدرولیزات انجام و یک هزار و ۱۰۰ عددکارت زرد، ۳۳۰ تله مکفیل و ۱۳۶ لیتر سراتراپ، ۵۱۰ عدد فرمون و ۷۰۰ قرص سراتنیکس نیز بین باغداران ساروی توزیع شد.

پور فلاح افزود: مگس ماده در پوست میوه تخم‌ریزی می‌کند و لارو از گوشت میوه تغذیه می‌کند که در اثر لارو لهیدگی و تغییر رنگ در میوه مشاهده می‌شود.

وی تغییر رنگ در محل تخم‌ریزی مگس بر روی میوه، پوسیدگی میوه در اثر تغذیه لارو آفت و ریزش شدید از دیگر علائم خسارت این آفت برشمرد.

وی گفت: امسال ۵۳ کلاس آموشی و ترویجی مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای با یک هزار و ۵۰۰ فراگیر تشکیل و برای دو هزار و ۳۰۰ نفر نیز آموزش انفرادی ارائه شد.
 

انتهای پیام/آ

ردیابی مگس میوه در ۴۳۰۰ هکتار از باغ‌های ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.