رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا به بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی درباره انجام مبادلات تجاری با ایران با استفاده از سازوکار مالی اتحادیه اروپا هشدار داد.

هشدار هوک به بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی درباره مبادلات تجاری با ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا که در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برد، روز پنج‌شنبه در گفتگوی تلفنی با خبرنگاران، به بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی درباره انجام مبادلات تجاری با ایران با استفاده از سازوکار مالی اتحادیه اروپا هشدار داد.

خبرگزاری رویترز روز گذشته به نقل از شماری از دیپلمات‌های اروپایی که نامی از آن‌ها برده نشد، نوشت پس از مخالفت اتریش با میزبانی کانال مالی میان ایران و اروپا، قدرت‌های اصلی اروپایی که شامل فرانسه، انگلیس و آلمان می‌شوند، به دنبال آن هستند تا مذاکرات را با لوکزامبورگ به منظور میزبانی این کانال پیش ببرند.

این خبرگزاری همچنین با بیان در خطر بودن آینده برجام اعلام کرد: ایران هشدار داده است در صورتی که نتواند منافع اقتصادی خود را در برابر فشار‌های آمریکا حفظ کند، اقدام به لغو توافقی خواهد کرد که در سال ۲۰۱۵ درباره برنامه هسته‌ایش (برجام) حاصل شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار