شادپیمایی عروسک‌ها در ۲ شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه آغاز شد و تا عصر امروز ادامه دارد.

برگزاری شادپیمایی عروسک‌ها در ۲ شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب و ثلاث باباجانیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در مراسم آغاز شادپیمایی در سالن ورزشی احرار سرپل ذهاب، گفت: این مراسم  ۲۶ آبان در شهر‌های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی و روز ۲۷ آبان نیز در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود : ۱۲۰ عروسک در قالب ۱۳ گروه هنری از استان‌های خوزستان، همدان، لرستان، قم، کردستان، تهران، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مرکزی و منطقه آزاد الوند در این مراسم شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما همواره کودکانی درگیر جنگ بودند و در استان با رخداد زلزله اخیر دچار مشکلاتی شدند و نیاز به شادمانی دارند، تصریح کرد: کودکان هنوز تنشان از زلزله اخیر در لرزش و استرس است و تاثیر نگرانی، رنج و اندوه‌ها در کودکان تا مدت‌ها نمود داشت و این کودکان بی پناه می‌گریستند.

وی با بیان اینکه ۲ گروه عروسک گردان به شهرستان ثلاث باباجانی برای دلجویی از زلزله زدگان اعزام شده است، افزود: این گروه‌ها در روز ۲۶ آبان اجرای برنامه دارند، همچنین در این برنامه آیین باران خواهی برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه همچنین گفت: نخستین گروه سرود موسیقی کودکان کرمانشاه نیز در این ۲ روز اجرا دارند و همچنین گروه عروسک گردانی عروسک 'کاکه' نیز برنامه گروهی دارد.

فتاحی ادامه داد: در برنامه ملی شادپیمایی حضور برای عموم مردم آزاد است و خانواده‌ها می‌توانند به همراه کودکان در این گردهمایی حضور پیدا کنند.

وی گفت: در روز یکشنبه ۲۷ آبان در محل ورزشگاه امام (ره) بلوار طاق بستان در شهر کرمانشاه، عروسک‌ها شادپیمایی خواهند داشت و در ورودی مسکن مهر دولت آباد اجماع و اجرای همه عروسک‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: عروسک میله ای، نخی و تن پوش داریم و عروسک‌های غول پیکر برای جشن‌ها و شادپیمایی‌ها طراحی شدند.

 

انتهای پیام/د

آیین باران خواهی در مراسم شادپیمایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.