حمله لفظی دوترته به دیوان بین‌المللی کیفری

رئیس‌جمهور فیلیپین، قضات و وکلای دیوان بین‌المللی کیفری را «مُشتی جنایتکار» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین که به فحاشی  و ناسزاگویی  به  سران و نهادهای بین المللی معروف است در اواخر ماه سپتامبر، اظهاراتی شدید اللحن علیه دیوان بین المللی کیفری مطرح کرد.

او در این اظهارات ضمن حمله به دیوان بین المللی کیفری، قضات و وکلای فعال در این نهاد را که در حال تحقیق در خصوص جنایات نیروهای دوترته در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر هستند را «مُشتی جنایتکار» توصیف کرد.

او در این حمله کلامی، دیوان بین المللی کیفری را یکی از ساخته های اتحادیه اروپا دانست که از طریق آن به دنبال گسترش حکومت جهانی خود و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها هستند.

او همچنین اخیرا در پاپوآگینه نو گفت: چرا باید در این دنیا اجازه دهم  چند آدم احمق مرا محاکمه کنند؟ [آنها می گویند] دوترته یک هیولاست. بنابراین حقوق بشر مشمول من نمی شود. یک دادگاه برای هیولاها پیدا کنید!

دوترته در ماه اکتبر نیز گفته بود هیچ راهی وجود ندارد که در برابر پرونده دیوان بین المللی کیفری علیه خودش سر تعظیم فرود آورد.

دیوان بین المللی کیفری دوترته را متهم به کشتار 4 هزار تن در جریان مبارزه سراسری با قاچاق مواد مخدر و نقض حقوق بشر کرده است.

بعد از انتخابات سال 2016 که به پیروزی دوترته منجر شد، او مبارزه گسترده و فراگیری را با قاچاقچیان مواد مخدر آغاز کرد که تا به امروز منجربه کشته شدن هزاران غیرنظامی شده است.

پیشتر دولت واشنگتن نیز دیوان بین المللی کیفری را به واسطه تحقیقات در خصوص جنایات جنگی آمریکا در افغانستان تهدید کرد. واشنگتن اعلام کرد در صورت ادامه تحقیقات در این زمینه، قضات و بازرسان آن را تحریم خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار