اجرای طرح‌های گردشگری موجب تحول اقتصادی قزوین می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: چندین طرح گردشگری نمونه در استان برای دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی پیشنهاد شده است که راه اندازی آن‌ها موجب رونق اقتصادی قزوین خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: چندین طرح گردشگری نمونه در استان برای دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی پیشنهاد شده است که با اجرای این طرح‌ها می‌توان یک تحولی را در گردشگری استان ایجاد کرد و برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان گام‌های بلندی را برداشت.

فرخزاد افزود: پروژه آبگرم یله گنبد از توابع بخش کوهین شهرستان قزوین با خواص درمانی و آشامیدنی از ظرفیت‌های ویژه گردشگری استان است که برای تکمیل و بهره برداری از آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از تسهیلات صندوق توسعه ملی برآورد شده است.
وی گفت: آبگرم شهرستان آوج نیز از ظرفیت‌های ویژه دیگر استان قزوین است که برای تکمیل آن به ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازداریم و باید ۲۰ درصد این بودجه از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شود.

فرخزاد اضافه کرد: طرح گردشگری منطقه کامان و زرشک شهرستان قزوین نیز با ۴۰۰ هکتار مساحت مصوبه هیات دولت را دارد و برای بهره برداری آن نیز ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

این مسئول گفت: طرح سافاری پارک باراجین نیز با همکاری شهرداری و بخش خصوصی در حال انجام است و به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام آن‌ها نیاز داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اضافه کرد: همچنین برای تکمیل مجموعه پسماند محیط زیست در ۱۰۰ هکتار که پسماند ۱۷ شهر و ۳۰۰ روستا را جمع آوری می‌کند به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام/

ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار