رئیس اتاق تعاون ایران گفت: از سازمان ملی استاندارد خواستار تسهیل و تسریع فرآیندها در حوزه کار هستیم و انتظار داریم این سازمان در بخش‌های مختلف تحت تأثیر برخی فشارهای سیاسی قرار نگیرد.

فرآیندهای استانداردسازی تسریع و تسهیل شودبه گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در نشست مشترک مسئولان اتحادیه‌های تعاونی با رئیس سازمان ملی استاندارد درباره فعالیت‌های بخش تعاون اظهار کرد: فعالیت‌های بخش تعاون مبتنی بر اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی است و پس از انقلاب فعالیت آن گسترش یافت.

عبداللهی ادامه داد: اصل ۴۴ قانون اساسی به ۳ بخش دولتی، تعاونی و خصوصی مربوط می‌شود و تمام فعالیت‌ها در بخش خصوصی به عهده حوزه تعاون است.

وی به فعالیت‌های اتاق تعاون در حوزه صنعت فولاد، پتروشیمی، کشاورزی، حمل و نقل و شیلات اشاره کرد و گفت: به رغم نقش قابل ملاحظه بخش تعاون در اقتصاد کشور، این اتاق در تمامی شوراهای ملی صاحب رأی است.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به الزامات توسعه در بخش استاندارد بیان کرد: سازمان ملی استاندارد یکی از پر مخاطب‌ترین سازمان‌ها در کشور است و نحوه عملکرد آن تأثیر مستقیمی بر اقتصاد کشور دارد.

عبداللهی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد علاوه بر نظارت بر بخش صادرات و واردات وظیفه نظارت بر کیفیت نوع محصولات را دارد.

وی در پایان با اشاره به واگذاری تصدی‌گری به سایر بخش ها تصریح کرد: با واگذاری این بخش‌ها از مشکلات کشور کاسته می‌شود، همچنین ما از سازمان ملی استاندارد خواستار تسهیل و تسریع فرآیندها در حوزه کار هستیم و انتظار داریم این سازمان  در بخش‌های مختلف تحت تأثیر برخی فشارهای سیاسی قرار نگیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: استاندارد ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار