طلایی گفت:با توجه به شرايط اقليمی استان در طرحی پنج ساله قم به عنوان نمونه آزمایشی کشوری در تغيير الگوی کشت انتخاب شده است.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،طلايی مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم درهمايش اصلاح الگوی کشت،روش های نوين آبياری،گفت:در سال92 در کمتر از 4هزار هکتار از باغ های استان پسته کشت می شد اما با حمايت‌ها و اقدامات صورت گرفته اکنون 13هزار هکتار از باغ های استان زيرکشت پسته رفته است.

طلايی استفاده بهينه از منابع آبی را از اولويت‌های اين طرح عنوان کرد و افزود: با وارد کردن ارقام جديد کشاورزی از جمله چغندر علوفه‌ای،کينوا (دانه غذايی که می تواند جايگزين برنج شود) و توسعه توليد گياهان دارويی آب مصرفی در بخش کشاورزی از 220ميليون متر مکعب به 150ميليون متر مکعب کاهش می يابد.

طلايی همچنين از اجرای طرح تغيير الگوی کشت در استان قم به عنوان استان نمونه کشور خبر داد وگفت: با توجه به شرايط اقليمی و ظرفيت‌های کشاورزی استان در طرحی پنج ساله قم به عنوان نمونه آزمایشی کشوری در تغيير الگوی کشت و استفاده از ارقام جديد کشاورزی انتخاب شده است.

گفتنی است طرح اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی و باغی در دشت‌های شريف آباد و ساوه به صورت ملی و با همکاری معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و سازمان جهاد کشاورزی استان از امسال برای دوره‌ای پنج ساله آغاز می شود.

امروز در همايشی که به همين مناسبت در اتاق بازرگانی استان برگزار شد،آموزش‌های لازم در خصوص ارقام جديد به 250نفر از کشاورزان و بهره برداران داده شد.

انتهای پیام/ح

کشت پسته در ۱۳هزار هکتار از باغ‌های قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار