مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

سامانه تأمین و فروش آرد آزاد در خراسان رضوی راه اندازی می شود/میزان مصرف آرد یارانه‌ای در خراسان رضوی به طور متوسط ماهانه ۴۲ هزار تن است

راه اندازی سامانه تأمین و فروش آرد آزاد در خراسان رضویمدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت:سامانه تأمین آرد آزاد از ابتدای آذر ماه برای ساماندهی خرید و فروش راه اندازی می‌شود.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رسولیان مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در جلسه کارگروه آرد و نان استان، گفت: از این پس واحد‌های نانوای آزادپز و صنوف آرد بر باید برای تأمین و خرید آرد مورد نیاز خود از طریق این سامانه اقدام نمایند.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر واحد‌های آرد بر مانند کارخانه‌ها، یک هزار و ۴۵۰ واحد صنفی آزادپز در استان فعالیت می‌کنند که فقط طی ماه جاری تا کنون ۱۶ هزار تن آرد به آن‌ها عرضه شده است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون با اقداماتی که طی ماه‌های گذشته انجام شد گندم و آرد مورد نیاز استان به میزان کافی ذخیره و و کمبودی از این جهت نداریم، ادامه داد: میزان مصرف آرد یارانه‌ای در استان به طور متوسط ماهانه ۴۲ هزار تن است و در استان بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ نانوایی فعالیت می‌کند.

رسولیان با اشاره به فعال شدن کمیته ویژه‌ای با محوریت شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، گفت:این کمیته هر روز آرد نانوایی‌ها و گندم مورد نیاز کارخانه‌ها را رصد می‌کند که نقصانی بین عرضه و تقاضا ایجاد نشود.

وی افزود: معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت هم بر مصارف آرد نانوایی و نیز گندم مورد نیاز کارخانه‌ها نظارت می‌کند که با اجرای سامانه جدید ویژه واحد‌های آزاد پز، این نظارت افزایش می‌یابد.

انتهای پیام//ف. ش


فعالیت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نانوایی در خراسان رضوی

برچسب ها: آرد و نان ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار