فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان با اشاره به اجرای 400 برنامه پایگاه های آن در سطح این شهرستان گفت: تحقق جامعه اسلامی هدف عالی و کلان بسیج؛ مظهر مردم سالاری دینی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ پاسدارمرتضی عمو مهدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان، به مناسبت هفته بسیج (5 آذر سال 1358، توسط امام خمینی (ره) فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفان صادرشد) در نشست خبری با خبرنگاران گفت: هدف عالی و کلان بسیج ، تحقق جامعه اسلامی و درراستای اهداف متعالی انقلاب اسلامی با اصول و چارچوب مردمی بودن، ولایتمداری، هوشمندی، نوآوری، سادگی، اخلاق و انقلابی گری است.

اجرای بیش از 400 برنامه همزمان با هفته بسیج در دارالمومنین کاشان

وی با اشاره به اینکه تنها راه تحقق مردم سالاری دینی از طریق بسیج میسر است گفت: ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان بیش از 400 برنامه را در هفته بسیج از طریق پایگاه های بسیج ادارات، دانش آموزی ، دانشجویان، طلاب وحوزه، محلات، مساجد و کارخانجات اجرا خواهدکرد.

به گفته وی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا ، فضاسازی رسانه ای و تبلیغی در هر پایگاه، برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا (900 شهید از شهدای کاشان بسیجی هستند)، ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکان در سه روستا و تعدادی از پایگاه های بسیج، اکران فیلم های جشنواره عمار در مساجد و مدارس ، برگزاری اردوهای بسیج، کوه پیمایی خانواده های بسیج و برگزاری جشن های هفته وحدت با تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب در پایگاه های بسیج تعدادی از این برنامه ها است.

برگزاری همایش شکوه اقتدار و پایداری بسیج در کاشان با حضور سردار « نوعی اقدم»

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان، افزود: میقات صالحین با حضور یکپارچه و سازماندهی شده بسیجیان در مصلی های نماز جمعه شهرستان، اقامه نماز وحدت با حضور کارکنان ادارات و نیروهای انتظامی و برگزاری همایش شکوه اقتدار و پایداری بسیج در کاشان با حضور سردار پاسدار« رحیم نوعی اقدم» از فرماندهان جبهه مقاومت( فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در خاک سوریه) روز دوشنبه 5 آذر بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدای سپاه کاشان از دیگر برنامه های هفته بسیج در کاشان است.

سرهنگ پاسدار عمو مهدی، اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده و اخلاق در خانواده با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعتیاد و طلاق را شاخص ترین و کلان ترین برنامه ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان در طول سال برشمرد و گفت: این طرح با ارائه مشاوره به خانواده ها از طریق برگزاری 48 کارگاه در پایگاه های بسیج از چهار تا هشت جلسه برای 450 خانواده و استقبال خوب بانوان برگزارشد.

وی اظهارداشت: این طرح در سه محله با سطح بالای آسیب های اجتماعی طلاق و اعتیاد و همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی و شهرداری از طریق برگزاری کارگروه و ستاد بازآفرینی برای تغییر ترکیب این محلات در مباحث فرهنگی و اجتماعی اجراشد.

 پیگیری ایجاد سه مرکز رشد علمی بسیج در کاشان

به گفته وی، در حوزه علمی نیز بسیج کاشان پیگیری ایجاد سه مرکز رشد علمی بسیج را در دستور قرارداده است و سه همایش علمی با موضوع ارتقای خلاقیت و ابتکار جوانان، ثبت مقالات بین المللی و شرکت در لیگ پایای بسیج مدارس را اجرا کرده است.
سرهنگ پاسدار عمومهدی در پایان «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» را شعار هفته بسیج عنوان کرد و گفت:در حال حاضر رسالت و نقش بسیج بررسی و تبیین اهداف چهل سالگ پیروی انقلاب اسلامی است.

اعطای 200 میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی با 15 نفر اشتغالزایی

وی در پایان ، با تشریح و ارائه گزارش مفصل فعالیت های مختلف ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان در طول سال گفت: این ناحیه در سال جاری 200 میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی را با 15 نفر اشتغالزایی در حوزه های کشاورزی و دامداری، پرورش ماهیان زینتی، تولید و پرورش قارچ، شتر مرغ و راه اندازی کارگاه شیرینی پزی به بسیجیان اعطاکرده است.
به گفته وی، بیش از 400 پایگاه بسیج ادارات، دانش آموزی ، دانشجویان، طلاب وحوزه، محلات، مساجد و کارخانجات با ثبت نام 125 هزار نیروی کادر بسیجی به صورت رسمی در شهرستان کاشان فعالیت دارد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: سپاه ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار