برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در مراکز استان‌ها آغاز و برنامه‌های متنوعی در همین راستا تهیه و تدوین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، برهمین اساس سیمای مازندران ویژه‌برنامه‌هایی را با رویکرد موضوع چهل سالگی انقلاب دردست تهیه و پخش دارد.
برنامه تاش به موضوع گفتمان انقلاب، تروریسم در چهاردهه عمر انقلاب و توطئه‌های استکبار جهانی باموضوع پیشرفت و دستاورد‌های چهل ساله انقلاب درحوزه علم و فناوری و ایجاد پارک‌های علم و فناوری دراستان می‌پردازد. تولید مستند مدافع حرم، سفر بهانه تو بود (شهید کریمیان) این برنامه با ساختار مستند داستانی به بازسازی زندگی شهید طلبه و نخبه استانی مدافع حرم محمدامین کریمیان که در کشور سوریه با عضویت در تیپ فاطمیون در مبارزه با گروه¬های تکفیری به شهادت رسیده می‌پردازد، تولید مستند وارث یا اردی بهشتی (شهید رادمهر) براساس زندگی¬نامه شهید مدافع حرم محمود رادمهر از طریق لشگر ۲۵ کربلای مازندران به سوریه اعزام شده و فرماندهی یگان توپخانه را برعهده داشت و در اردیبهشت سال ۹۵ در خانطومان به شهادت می‌رسد، مستند عمو رحیم (شهید کابلی) و یک مستند عالم روحانی (زندگی نامه آیت ا... هادی روحانی، برنامه کارنامه که با حضور استانداران بعد از پیروزی انقلاب تولید شده و هر یک به بیان توضیح و پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... استان در دوره‌های خود می‌پردازند، دلدادگان آزادی (نقش آفرینان انقلاب اسلامی) سه برنامه ۲۵ دقیقه‌ای، چهل کتاب ۴۰ برنامه دو دقیقه‌ای، خیابان انقلاب ۱۳ برنامه ۱۵ دقیقه‌ای، دستاورد‌های انقلاب یک برنامه ۳۰ دقیقه، سرود انقلاب ۲ برنامه ۵ دقیقه‌ای، ویژه هفته بسیج ۷ برنامه ۵۰ دقیقه، عطر انقلاب (ویژه دهه فجر) ۱۲ برنامه ۷۰ دقیقه، ویژه برنامه ۶ بهمن آمل ۳۰ دقیقه، جشن انقلاب (راهپیمایی ۲۲ بهمن) یک برنامه ۱۲۰ دقیقه‌ای از پیش بینی شده شش ماهه دوم سیما درحضوص چهل سالگی انقلاب هست و... از جمله ویژه برنامه‌های سیمای مازندران هست که با وجود پخش‌آن درشش ماهه اول در دستورکار شش ماهه دوم نیز با موضوع چهل سالگی انقلاب خواهد بود.
صدای مازندران نیز با تولید و پخش مسابقه چهل¬چراغ با موضوع تاریخ و مبانی انقلاب با حضور اقشار مختلف جامعه، تولید مستند انقلابی آیت‌ا... فاضل استرآبادی که شامل زندگی‌نامه و تأثیر مبارزات انقلابی ایشان در استان مازندران، تولید نمایش ده قسمتی یک شهر هزارسنگر، مرحله پایانی تولید مستند یک شب یک شهر حادثه ششم بهمن آمل، برنامه سال‌های جوانی با موضوع حفظ و صیانت از ارزش‌ها و دستاورد‌های نظام برای جوانان، برنامه راه روشن که بصورت مستند هفته‌ای یک برنامه تهیه و پخش می‌شود که به دستاورد‌های انقلاب در عرصه‌های مختلف می‌پردازد، میزگرد هفته با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه به چالش‌های فراروی موفقیت و پیشرفت‌های بیشتر در عرصه‌های مختلف می‌پردازد، برنامه روستا در مازندران به برکات انقلاب در روستا‌ها و مناطق محروم می‌پردازد، معرفی کتب انقلابی و سیر ادبیات انقلاب هر شب در برنامه شباهنگام (به مدت ۱۵۰ دقیقه)، برنامه نسل نو خاص نوجوانان با داستان‌ها و مرور خاطرات نوجوان که در سن مدرسه برای پیروزی انقلاب جان‌فشانی کردند (به مدت ۲۴۰ دقیقه)، تولید مستند شاعر شالیزاراز زندگی‌نامه شاعر انقلابی سلمان هراتی (به مدت ۳۰ دقیقه)، تولید مستند کوچه-های خاطره به واقعه ۱۸ دی مردم ساری که علیه رژیم شاه قیام کرده بودند پرداخته است، اتمام مطالعات و آغازضبط گزارش مستند شهیدآباد شهر بهشهر که با ۴۰ شهیددردوران انقلاب ودفاع مقدس به عنوان یک روستای نمونه در استان مازندران شناخته شده است، نامه‌ای به جای لالایی؛ نامه‌های دختر نوجوانی که به پدر شهید مدافع حرمش می‌نویسد و در آن از زبان پدر ارزش‌های انقلاب و دفاع از آن را یادآوری می‌کند. این مینی فیچر با هدف نکوداشت چهلمین سال انقلاب است، تولید ۱۰ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای نمایش راز باران با موضوع دسیسه‌های دشمنان برای ضربه‌زدن به صفوف متحد مردم و نگاهی به گذشته روستا‌های استان مازندران، تولید وپخش ۳۰ برنامه کوتاه ۷ دقیقه‌ای ما می‌توانیم باهدف معرفی توانمندی‌های اقتصادی وصنعتی و کارآفرینان استان کاری از پخش رادیو مازندران و... به موضوع چهل سالگی انقلاب پرداخته است.
انتهای پیام/ک


روایت چهل ساله انقلاب در صدا و سیما

برچسب ها: انقلاب ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.