معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت:بزودی بارانداز محصولات کشاورزی شامل سورتینگ و بسته بندی مطابق با استانداردهای جهانی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهمن حسین زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل در بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی در بخش امور دام و همچنین صنایع تبدیلی باحضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مدیران بخش کشاورزی با اعلام این خبر افزود: طرح بارانداز محصولات کشاورزی شامل سورتینک و بسته بندی و تالار بورس محصولات کشاورزی به زودی فعالیت رسمی خود را در استان آغاز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این طرح به نوبه خود یکی از مهمترین و اساسی ترین طرح هایی است که در استان صورت گرفته است و در این واحد تولیدی انواع محصولات کشاورزی اعم از سیب زمینی و پیاز و سیر و .... به بهترین نحو ممکن سورتینگ شده و به صورت بازار پسند بسته بندی و روانه بازار مصرف می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل : آنچه که درخصوص محصولات عرضه شده این واحد قابل توجه است رعایت اصول بهداشت و عرضه محصولات با درصد نیترات بسیار پائین و اورگانیک است که محصولات این واحد برنامه ریزی شده است علاوه بر توزیع در سطح کشور به دیگر کشورهای همسایه نیز صادر شود.

حسین زاده افزود: راه اندازی چنین واحدی دست دلالها و واسطه گرها را در عرضه محصولات کشاورزی کوتاه می کند.

وی گفت: این واحد در زمینه تبدیل سیب زمینی به پوره سیب زمینی به صورت گرانوله نیز فعال است که مدت ماندگاری این محصول را پس از تبدیل به پوره به میزان دو الی سه سال نیز افزایش می دهد بسته بندی و انبار محصولات تولیدی این واحد حتی در زمان بروز بحران و سیل و عوامل قهری بسیار مهم است به گونه ای که  محصولات تولیدی آن در پادگانها و اردوگاههای نظامی که مرتبا ً در حال نقل و انتقال هستند بسیار کارایی داشته باشد .

وی افزود: یکی از نقاط قوت این واحد اهمیت دادن به موضوع بسته بندی محصولات مطابق با استاندارد های روزجهانی است که قطعا ً خواهد توانست  حضور فعال و موثری در بازارهای بین المللی داشته باشد .

انتهای پیام/ح

آغاز فعالیت تالار بورس محصولات کشاورزی بزودی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.