اسپانیا اعلام کرد اگر متن مربوط به جبل الطارق در پیش‌نویس توافق برکسیت تغییر داده نشود، به این پیش‌نویس رأی مخالف خواهد داد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پدرو سانچز، ­نخست وزیر اسپانیا، روز سه‌شنبه اعلام کرد اگر متن مربوط به جبل الطارق در پیش‌نویس توافق برکسیت تغییر داده نشود، به این پیش‌نویس رأی مخالف خواهد داد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر سوسیالیست اسپانیا که در کنفرانسی مطبوعاتی در مادرید سخن می‌گفت، تاکید کرد: «اگر بند مربوط به جبل الطارق در پیش‌نویس توافقنامه‌ای که لندن و بروکسل در خصوص برکسیت امضا کرده‌اند، اصلاح نشود، مادرید به این توافق رای منفی خواهد داد.»

سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا یکشنبه آینده در بروکسل در نشستی فوق‌العاده باید گرد هم آیند و پیش‌نویس توافق نامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را که هفته گذشته میان مذاکره‌کنندگان انگلیس و اتحادیه اروپا امضا شد، تصویب کنند.

جبل الطارق که از سال 1713 تحت حاکمیت انگلیس است، باید به همراه دیگر مناطق انگلیس در پایان ماه مارس سال 2019 از اتحادیه اروپا خارج شود این در حالی است که 96 درصد از ساکنان این منطقه در همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که ژوئن سال 2016 برگزار شد، به خروج از اتحادیه اروپا رای منفی دادند.

جوزف بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا، روز دوشنبه به محض ورود به بروکسل برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد توافقنامه برکسیت باید به صراحت وضع خاص جبل الطارق را که در منتهی‌الیه جنوب اسپانیا واقع شده است، به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار