به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امیر امینی، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بیست و پنجمین همایش ملی ژئوماتیک اظهار کرد: فعالیت های گسترده دانش آموختگان نقشه برداری در پیشرفت زیر ساخت های وزارت راه و شهرسازی کمک بسزایی کرده است.
وی افزود: معتقدم که در سال های اخیر توانستیم با در دست داشتن منابع کشوری به دستاورد های خوبی دست پیدا کنیم.
امینی بیان کرد:معاون برنامه ریزی بودن در یک وزارت خانه معظم که بیشترین داده های مکانی را تولید می کند بسیار سخت است.
معاون وزارت راه و شهرسازی ابراز کرد:امور جاری را هدایت کردن و همزمان به دنبال ابزار سازی بودن نیز جز سخت ترین کارهاست. تا از جبهه اصلی ،کار تولید نشود آمار نمی تواند کارساز باشد.
امینی گفت:باتوجه به ابزارهای بسیارمهمی که در دست داریم معتقدم نمیتوانیم سازمان های توسعه گر را منحصر به فرد بدانیم لذا انحصار گری موفقیتی در پی ندارد.
وی افزود:در بخش های مختلف احتیاج به سازمان های مختلف داریم که در فرایند اجرایی مدل های مفهومی توسعه را اجرایی و ایراد یابی کنند.
امینی تاکید کرد:آی تی مستر پلن را پایه گذاری کرده و اجرای آن را آغاز کردیم تا به یک مدیریت چابک،هوشمند و سرویس محور برسیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد:تعریف جایگاه جی آی اس را در هسته مرکزی قرار دادیم و دلایل شکست پروژه ها را با دقت بررسی کرده ایم.
وی گفت:در فعالیت هایمان از دانشجویان نخبه دانشگاه های برتر استفاده کرده و دو پروژه در حوزه جی آی اس را نهایی کرده ایم.
امینی ادامه داد:کل برنامه ریزی وزارت خانه بر بستر سه سامانه هوش تجاری،اطلاعات آمار و کنترل پروژه و اتوماسیون مدیریت می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:ایجاد سامانه متا در کلیه فرمت ها ،داده های پراکنده را جامع می کند .به رغم توانایی و ظرفیت جمع آوری 280 هزار لایه ای اطلاعات تاکنون ۸۰ هزار لایه ثبت اطلاعات شده است.
امینی تاکید کرد:۱۲ محور چشم انداز وزارتخانه از جمله داده های مکانی، راهنمایی مدیران ،سرویس محوری و هوشمند سازی ترسیم شده است.
وی افزود: سامانه جامع ثبت اطلاعات حوادث جادهای با بهره گیری از داده های مکانی هم اکنون 7 دستگاه را که شامل اورژانش،پلیس راهداری،هلال احمر است الزام به ارائه اطلاعات برخط خود در این دستگاه کرده است.
امینی در ادامه گفت: از سامانه های دیگری که راه اندازی شده و بسیار راهگشا برای ادامه روند پروژه های عمرانی است، سامانه اختصاصی استفاده از قیر در پروژه هاست،موضوعی که وزیر نفت همواره نگران آن بوده اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: با استفاده از داده های مکانی 80 از مشکلات را برطرف و از بسیاری از بحران ها عبور خواهیم کرد.
انتهای پیام/