مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران خواستار نهادینه کردن آبخیزداری و محیط زیست از سوی متولیان امر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزالله شهیدی‎‌ فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته خاک گفت: ضمن نهادینه کردن بحث آبخیزداری و محیط زیست باید نحوه استفاده و حفاظت از خاک به دلیل مهم بودن آن برنامه ریزی از سوی متولیان امر برای استفاده مطلوب از این نعمت خدادادی انجام شود.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان و محققین باید نسبت به اهمیت خاک توجه جدی داشته باشند، افزود: نیترات‌هایی که به خاک اضافه می‌شود اگر پالاینده نداشته باشیم آسیب آن به خودمان برمی ‌گردد و لازم است علاوه بر حفاظت از منابع خاک نسبت به برجسته ‌سازی آن در جامعه اطلاع‌ رسانی دقیق ‌تری داشته باشیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: ضمن نهادینه کردن بحث آبخیزداری و محیط زیست باید نحوه استفاده و حفاظت از خاک به دلیل مهم بودن آن برنامه ریزی از سوی متولیان امر برای استفاده مطلوب از این نعمت خدادادی انجام شود.

موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری در این جلسه گفت: بحث فرسایش خاک صحبت چند سال اخیر نیست بلکه از ۵۰ سال قبل این موضوع مطرح است.

وی با بیان اینکه بهترین فرصت‌ها را در نگهداری خاک از دست دادیم و فرسایش خاک به تهدید تبدیل شد، افزود: خوشحالیم فعالیت ما در حوزه حفاظت از آب و خاک است اما این اقدام تنها از عهده یک ارگان برنمیاد بلکه نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی متولی است.

موسوی گفت: توجه به مقوله خاک نباید تنها معطوف به یک هفته باشد بلکه باید فرهنگ‌سازی برای حفظ و حراست از آن صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری افزود: اعتبارات خوبی در بخش آبخیزداری تخصیص داده شد و مبلغ قابل ملاحظه‌ای هم سهم مازندران شد و در این راستا باید بحث حفاظت از خاک را به طور جدی دنبال کنیم.

انتهای پیام/ م

نهادینه کردن آبخیزداری و محیط زیست دغدغه مسئولان مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.