بهره گیری از نهاده‌های کشاورزی سبب تولید نهاده‌های کشاورزی با کیفیت در مازندران می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزالله شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران در آیین گشایش نمایشگاه تخصصی سم، کود، نهال و نهاده ها، سیستم نوین آبیاری و آب و خاک در نمایشگاه بی ن‌المللی قائم شهر با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های کشاورزی حاصل توانمندی‌ها و استعداد‌هایی است که در کشور وجود دارد، گفت: توانمندی‌هایی را بخش خصوصی در توزیع بذر، کود، سم و سایر نهاده‌ها که در افزایش کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی در محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و شیلات موثر است در اینگونه نمایشگاه‌ها با متد جدید به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: حضور بازدیدکنندگان، کارشناسان بخش کشاورزی، محققان و تولیدکنندگان در این نمایشگاه نشان دهنده ظرفیت خوب بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه باید به سمتی پیش برویم بتوانیم تمامی نهاده‌هایی کشاورزی را در داخل کشور تولید کنیم، گفت: باید نسبت به بهره گیری شرکت‌های دانش بنیان در تولید نهاده‌های کشاورزی گام برداریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران افزود: برای اینکه بتوانیم تولید محصولات باکیفیت داشته باشیم باید با مراودات تجاری با سایر کشور‌های خارجی از آخرین تکنولوژی و یافته‌های علمل تحقیقاتی دنیا به نفع بخش کشاورزی کشور استفاده کنیم.

شهیدی فر گفت: با مصرف بهینه نهاده‌ها در استفاده از نهاده‌های باکیفیت به دنبال تولید محصولات با کیفیت و افزایش تولید در بخش کشاورزی کشور و استان باشیم.

عبدالله رضیان نماینده مردم حوزه انتخابیه قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی در این آیین با بیان اینکه کشاورزی در مازندران همیشه حرف اول را میزد و خواهد زد، گفت: کشاورزی اقتصاد برتر مازندران است و یکی از محور‌هایی که برای مجلس و دولت مهم است این است در جهت افزایش ظرفیت‌های بخش کشاورزی به ویژه علمی کردن تولیدات کشاورزی تلاش کنیم.

وی افزود: استفاده از شرکت‌ها و بخش خصوصی در جهت کمک به کشاورزان می‌تواند به ارتقاء ظرفیت تولید در کشاورزی کمک کند و برپایی نمایشگاه‌های کشاورزی می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

رضیان گفت: با توجه به تحریم‌های وضع شده علیه کشور ما باید به فکر تامین نیاز‌های بخش کشاورزی با استفاده از توانمندی‌های داخلی باشیم.

عضو مجمع نمایندگان مازندران افزود: در شرایط جدید مجلس شورای اسلامی و دولت تلاش کرده یارانه ارزی به بخش کشاورزی پرداخت شود تا از این طریق بتوانیم هزینه‌های تولید را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ م

تولید نهاده‌های کشاورزی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.