مدیر کل زندانهای کهگیلویه وبویراحمد پیشرو بودن سازمان زندان ها در کاهش آسیب های اجتماعی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ اسماعیل جمیاری با بیان اینکه جامعه هدف ما تنها به زندانیان ختم نمی شود بلکه خانواده آنها، خصوصاً همسر و فرزندان زندانی را نیز در بر می گیرد گفت: از همکاران تلاشگر خود در زندان های استان می خواهم تا بعنوان مددکار و پرستار چتر حمایتی خود را با هدف کاهش آسیب های اجتماعی بر سر این قشر گسترش دهند.

مدیر کل زندان های کهگیلویه وبویراحمدافزود: البته تقویت کمیته های صلح و سازش در زندان ها در این زمینه می تواند با دعوت از طرفین، بسیاری از دعاوی که طرفی از آن زندانی است، نسبت به فصل خصومت و اصلاح ذات البین نقش موثری در اخذ رضایت و آزادی این دسته از زندانیان، کاهش جمعیت کیفری و نهایتاً کاهش آسیب ها در درون و بیرون زندان ایفاکند.
وی در خصوص حمایت از زندانیان و خانواده های آنان گفت: بر اساس وظایف سازمانی و اینکه بجز سلب آزادی بایستی تمامی حقوق شهروندی زندانیان در زندان ها رعایت و نیازهای این قشر تامین شود و علیرغم مشکلات و محدودیت های موجود در زندان ها خدمات و تسهیلات بسیار خوبی ارائه می شود.

جمیاری بیان کرد:  فلسفه تشکیل ستاد کاهش آسیب و رفتارهای پر خطر در سطح زندان های کشور با هدف شناسایی آسیب ها و رفع آن جهت تسهیل در ارائه خدمت هر چه بیشتر و ایجاد سلامت روحی، روانی و جسمی زندانیان است.
مدیر کل زندانهای کهگیلویه وبویراحمد افزود: آنچه نگران کننده است و در صورت بی توجهی و اغفال دامنه آسیب های اجتماعی را وسیع تر می کند، خانواده زندانیان بوده که به علت نبود سرپرست ،نان آور و فقر اقتصادی در معرض انواع آسیب ها قرار داشته و وظیفه همه دستگاه ها حمایت مادی و معنوی از آنان است که متاسفانه بسیاری از مسئولین و دستگاه ها نسبت به این مهم بی تفاوت هستند.
وی در ادامه اظهار داشت: تنها دستگاه پای کار و حامی خانواده های نیازمند زندانی در سطح استان کمیته امداد حضرت امام(ره) بوده که گره گشای مسائل و مشکلات این خانواده هاست البته توقع ما این است که تعداد بیشتری تحت پوشش حمایتی این نهاد مقدس قرار داده شوند.

جمیاری از انجمن های حمایت از زندانیان به عنوان پیشرو و جلودار در ارائه کمک به خانواده های زندانی یاد کرد و گفت: با توجه به شرح وظیفه این انجمن ها در صورت داشتن بنیه مالی و اعتبار می توانند خدمات بهتر و بیشتری را ارائه کنند که متاسفانه در استان ما اگر حمایت های سازمان زندان ها و برخی امورات واگذاری شده این اداره کل به انجمن های حمایت نباشد، فعالیت چشمگیری وجود نخواهند داشت .

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.