نابودی کشاورزی کهگیلویه‌ و بویراحمد به خاطر مهاجرت روستاییانعاملی‌ مقدم با اشاره به کندی روند تکمیل پروژه‌های کهگیلویه‌ و بویراحمد و مهاجرت بخش بزرگی از جوانان آن به استان‌های توسعه یافته، گفت: این وضعیت سبب نابودی تولیدات کشاورزی استان شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله عاملی مقدم‌ نماینده مردم کهگیلویه‌ و بویراحمد‌ در شورای عالی استان‌ها در یازدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز(پنجشنبه یکم آذرماه) در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، با بیان اینکه این استان دارای اقلیمی چهار فصل است که پایتخت طبیعت ایران نامیده می‌شود، اظهار کرد: در زیر خاک استان من، نفت و گاز به وفور وجود دارد و در روی خاکش نیز گل‌های زیبا، طبیعت غنی و جنگل‌های وسیع وجود دارد.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه تاریخ استان ما سراسر پر افتخار و سرشار از حماسه است، تصریح کرد: فرزندان این استان در جنگ تحمیلی رشادت‌های زیادی از خود نشان دادند و در کوه‌های صعب‌العبور‌ کردستان حماسه آفریدند.

عاملی‌ مقدم در ادامه به محرومیت‌های استان کهگیلویه‌ و بویراحمد پرداخت و گفت: علی رغم این همه نعمت، استان ما در ردیف محروم‌ترین و توسعه نیافته‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

نماینده مردم کهگیلویه‌ و بویراحمد‌ در شورای عالی استان‌ها با اشاره به استخراج 7 هزار بشکه نفت در روز و 23 میلیون متر مکعب گاز که بخش بزرگی از بودجه کشور را تأمین می‌کند، تصریح کرد: سهم ما فقط دودهای خفه کننده، آلودگی‌های زیست محیطی، بیکاری جوانان، فقر و فلاکت‌ است.

وی افزود: مردم مستضعف‌ کهگیلویه و بویراحمد با حسرت سرازیر شدن آب خدادادی طبیعت خویش به استان‌های همجوار و تأمین آب شرب زراعی، آن‌ها را نظاره‌گر بوده و خود بی نصیب هستند و این در حالی است که بیشتر درآمد آن‌ها برای امرار زندگی‌شان از قدیم از راه کشاورزی و دامداری بوده و اکنون به اجبار تعطیل شده است.

عاملی‌ مقدم با بیان اینکه مشکلات استان ما توسعه نیافتگی، فقدان تأسیسات زیربنایی و کارخانه‌های بزرگ است، تصریح کرد: کندی‌ روند تکمیل پروژه‌های جاری، بیکاری جوانان و مهاجرت بخش بزرگی از آن‌ها به استان‌های توسعه یافته همجوار موجب خالی شدن روستاها‌ شده و در نتیجه نابودی تولیدات کشاورزی و دامپروری‌ را به دنبال داشته است.

عضو شورای عالی استان‌ها در پایان گفت: مردم منطقه ما مناعت طبع دارند و همواره قدردان‌ بوده‌اند، از آنجایی که این استان بیشترین منابع را دارد و چهارراه‌ ارتباطی قطب‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود و کمترین فاصله با آب‌های آزاد بین‌المللی را دارد، می‌تواند شکوفا و به قطب تولیدات صنعتی، کشاورزی و گردشگری تبدیل شود، اما به شرط آن که مدیرانی دلسوز و دلسوزانی مدیر و متخصص وجود داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار