مدیرکل پیشین بیمه سلامت استان فارس گفت: بدهی این سازمان از یک هزار میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۵۰ میلیون تومان در حال حاضر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صابر فرخی لاریجانی مدیرکل پیشین بیمه سلامت استان فارس امروز با بیان اینکه میزان بدهی این سازمان یک هزار میلیارد تومان در پایان سال گذشته بوده است، اظهار کرد: این میزان در حال حاضر به ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: با وضعیت اقتصادی موجود در کشور و وجود محدودیت‌ها در منابع و اعتبارات از نیمه دوم بهمن ۹۶ تا نیمه فروردین امسال بدهی ۵ ماه به بخش خصوصی پرداخت شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان فارس گفت: رتبه استان در جشنواره شهید رجایی و برنامه عملیاتی ۳۱ بود، که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، استان به رده چهارم کشور ارتقا یافته است و اکنون در بین استان های بزرگ، جزو استان‌های برتر به شمار می آید.

مدیر کل بیمه سلامت استان فارس با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با ۵ دانشگاه استان، در اواسط اردیبهشت امسال، اضافه کرد: قرار بود بر اساس اختصاص اعتبارات به استان، بدهی بیمه سلامت به شرکای کاری پرداخت شود.

وی با بیان اینکه برای بخش خصوصی نیز پیگیری برای انعقاد قرارداد مشابه صورت گرفت، اضافه کرد: از اوایل شهریور امسال تعدادی از مراکز های خصوصی از ادامه همکاری سر باز زدند و همین امر بیمه سلامت استان را در زمینه خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان دچار مشکل کرد.

فرخی لاریجانی با اشاره به اینکه آنچه در رسانه ها بود با واقعیت ها تفاوت داشت، گفت: ۵ صندوق بیمه ای در استان فعالیت دارد و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده در استان وجود دارد و از تعداد ۵ صندوق بیمه موجود، ۲ صندوق آن امکان مراجعه به بخش خصوصی دارند و ۲ صندوق آن یعنی صندوق بیمه روستایی و صندوق بیمه همگانی که از صندوق های بزرگ است امکان مراجعه به بخش خصوصی را ندارند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس در خصوص برون سپاری صدور، تعویض و تمدید دفترچه بیمه برای تسریع در خدمت‌رسانی به بیمه شدگان، تصریح کرد: ۷۰ دفتر پیشخوان این خدمات را انجام می‌دهند و پرداخت کارمزد این دفتر به روز شده است.

وی تصریح کرد: در مناطق صعب العبور نیز برای کمک به بیمه شده ها با دادن مجوز دفاتری احداث شد.

انتهای پیام/چ

بدهی بیمه سلامت در فارس کاهش یافت

برچسب ها: اخبار سلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.