سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده است که در جریان جنگ های یک سال اخیر در افغانستان، ۲۹۰ هزار نفر مجبور به ترک‌ خانه‌هایشان شده اند.

۲۹۰ هزار شهروند افغانستان در سال جاری میلادی آواره شده اندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده است که در جریان جنگ های یک سال اخیر در افغانستان، ۲۹۰ هزار نفر مجبور به ترک‌ خانه‌هایشان شده اند.

در این گزارش آمده است که این بیجا شدگان از ۳۲ ولایت افغانستان هستند و از این میان، تنها در دو هفته گذشته ۴۰ هزار و ۲۰۰ تن در نتیجه جنگ‌ها ناگزیر به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

بر اساس این گزارش، غزنی، قندوز، فاریاب و ننگرهار در سال جاری نسبت به دیگر ولایت ها شاهد بیشترین بیجا شدگان در نتیجه جنگ ها بوده اند.

در گزارش سازمان ملل، به بیجا شدن ده‌ها خانواده در ولسوالی‌های جاغوری و مالستان ولایت غزنی نیز اشاره شده‌است؛ بیجا شدگانی که شماری به ولایت بامیان رفته اند و شماری هم در بخش‌‎هایی از کابل به مسجد‌ها پناه برده‌اند.

با این حال، شمار بیجا شدگان داخلی در سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته کمتر است؛ زیرا در سال گذشته ۵۱۰ هزار تن در نتیجه جنگ و خشکسالی از خانه‌هایشان بیجا شده بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار