مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قیمت خدمات الکتریکی در استان افزایش یافته که باید برای ثبات قیمت‌ها و حل مشکلات فکری کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ غضنفر آرام در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در کهگیلویه و بویراحمدگفت: اصناف و بازاریان نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در اقتصاد کشور دارند و از حلقه‌های مهم چرخه اقتصادی و منابع درآمدی کشور هستند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: باید شرایط کار و فعالیت اصناف به بهترین شکل ممکن فراهم شود تا هم شاهد رونق اقتصادی در قسمت‌های تولید، اشتغال و بازار باشیم و با افزایش درآمد اصناف، درآمدهای مصوب دولت در بخش مالیاتی راحت تر وصول شود.

آرام افزود: قیمت خدمات الکتریکی در استان افزایش داشته و به علت نبود کارخانجات در استان شاهد واردات از سایر استان‌ها هستیم که باید برای ثبات قیمت‌ها و حل مشکلات فکری کنیم.

وی اشاره به ضرورت نظارت دقیق در راستای جلوگیری از احتکار وسایل، اجناس و افزایش قیمت کالاها و خدمات، ادامه داد: آموزش‌های صنفی در بحث‌های مالیات و مالیات بر ارزش افزوده و اظهارنامه مالیاتی از موضوعات بسیار مهم بوده که باید مد نظر اصناف قرار گیرد و با ارتباط و تعامل با اداره کل امور مالیاتی اقدامات لازم در این خصوص اجرا و عملیاتی شود.

رئیس صنف الکتریکی و خدمات موبایلی شهرستان بویراحمد نیز در این نشست گفت: بالا بودن کرایه و اجاره بهای واحدهای صنفی در سطح شهر یاسوج و نوسانات سیستم فروش اجناس و گرانی بیش از حد اجناس به دلیل تحریم از مشکلات اساسی پیش روی صنف الکتریکی و خدمات موبایلی شهر یاسوج و سایر اصناف است.

توکل کم بودن توان سرمایه گذاران در بخش الکتریکی و نبود سرمایه گذار داخلی قدر به دلیل کمبود بودجه شخصی و همچنین روی آوردن به وام‌های مضاربه‌ای و نداشتن توان پرداخت وام‌های باسود بالا را موجب ایجاد مشکلات این صنف دانست و گفت: رکود بازار و باطل کردن مجوزهای واحدهای الکتریکی در سطح استان بی تاثیر نبوده است.

وی خواستار شناسایی و برخورد جدی با واحدهای بدون مجوز و پروانه فروش لوازم الکتریکی در سطح شهر یاسوج شد.

انتهای پیام/غ

افزایش نگران کننده کالاهای الکتریکی در یاسوج

برچسب ها: اشتغال ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.