یک عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران برای مدیریت بازار ارز توسط دولت راهکاری پیشنهاد داد.

راهکاری برای مدیریت بازار ارز در شرایط کنونیبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال روند نزولی نرخ دلار در دو هفته اخیر و رسیدن آن به مرز ۱۲ هزار تومان، اکثر کارشناسان و فعالان حوزه اقتصاد؛ علت این نوسانات را مسائل سیاسی بیان کرده و معتقدند که پارامترهای اقتصادی تاثیر چندانی در کاهش یا افزایش نرخ ارز ندارد.

در این رابطه حمیدرضا صالحی - عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق بزرگانی ایران- در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همانطور که برای همه واضح است، بعد از آن‌که دولت نرخ ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد، شوکی عظیم به اقتصاد کشور و فعالان اقتصادی وارد شد. این تصمیم که بدون مشورت با بخش خصوصی و حتی کارشناسان صورت گرفت، باعث شد با فاصله بسیار زیادی نرخ ارز بالا برود.

وی افزود: افزایش ناگهانی قیمت ارز برای هیچکس قابل پیش‌بینی نبود و گمان‌ها بر این اساس بود که نهایتا در بدترین حالت، نرخ ارز در حد ۶۰۰۰ و ۷۰۰۰ تومان افزایش یابد؛ بنابراین در حال حاضر نیز معتقدیم که نرخ ارز باید روند نزولی را ادامه دهد تا به قیمت متعادل خود رسیده و تثبیت شود.


بیشتر بخوانید:سقوط دوباره ارز‌های دیجیتالی


این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: دولت باید عرضه عمده ارز را مدیریت کرده و نرخ ارز در بازار آزاد و سامانه نیما یکی شود. در واقع ارز نیمایی باید حذف شود؛ چرا که ارز نیمایی کاربرد آنچنانی نداشته و خروجی نیز ندارد.

صالحی با تاکید بر این‌که دولت باید برای مدیریت بازار ارز به سمت تک نرخی شدن آن گام بردارد، گفت: تک نرخی شدن ارز بسیار کمک‌کننده به بهبود فضای کسب و کار بوده و صادرات را نیز رونق می‌بخشد.

عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اگر روند افزایشی نرخ ارز مجددا تکرار شود، ثبات در فضای کسب و کار از بین رفته و اوضاع اقتصادی خراب می‌شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.