موج جدید بارش‌ها موجب بارش برف در برخی نقاط استان مرکزی از جمله محور‌های برفگیر شد..

بارش برف پاییزی دربرخی نقاط استان مرکزی / راه‌ها باز و تجهیزات زمستانی نیاز استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ بارش برف پاییزی در ارتفاعات استان مرکزی و برخی نقاط برفگیر از جمله برخی جاده ها زمین را سفید پوش و چهره این مناطق را زمستانی کرد.

اگر چه بارش باران در اکثر نقاط استان مرکزی گزارش شده است، اما مردم برخی از شهر‌ها از جمله شازند، آستانه و کمیجان و ساوه و تفرش شاهد بارش برف پاییزی هستند.

تمامی محورهای استان مرکزی باز است

در پی این بارش‌ها اگر چه پلیس راه استان مرکزی از باز بودن تمامی محور‌های ارتباط خبر داد، اما ترافیک برخی محورها  از جمله آزاد راه ساوه-تهران را نیمه سنگین گزارش کرد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با بیان اینکه با وضعیت فعلی بارش برف امکان بسته شدن محور اراک - بروجرد محدوده گردنه زالیان وجود دارد به رانندگان یادآوری کرد: برای تردد در محور‌های کوهستانی و برفگیر به همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است و رعایت سرعت مطمئنه، تجهیزات زمستانه و پربودن باک از ملزومات سفر در این روزها است.

هواشناسی در بیشتر نقاط کشور تا ۲۴ ساعت آینده بارش برف و باران گزارش کرده و رانندگان قبل از سفر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۴۱ از وضعیت راه‌های مسیری که انتخاب کرده اند مطلع شوند و علاوه بر این شماره‌ها، شماره ۳۳۶۸۵۵۲۴ هم مختص اطلاع از وضعیت راه‌های استان مرکزی است.

با   شرایط موجود راهداران در حال خدمت رسانی هستند تا مسافران جاده‌ها سفری ایمن را سپری کنند.

در گردنه پاکل زنجیر چرخ الزامی است

زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌های استان مرکزی با بیان اینکه تمامی راه‌های استان مرکزی باز و در گردنه پاکل زنجیر چرخ الزامی است، گفت: از شروع بارش‌ها تا کنون ۷۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان مرکزی از جمله گردنه پاکل، گردنه زالیان و قاقان شهرستان شازند گردنه گیان در جاده تفرش- سلفچگان و گردنه نقره کمر جاده تفرش- فرمهین در چند مرحله پاکسازی و نمک پاشی شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.