سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تحلیلی که ترامپ از وقایع منطقه دارد وارونه نمایی بوده و در عالم سیاست عمر این رویه به پایان رسیده است.


ترامپ حقایق منطقه را وارونه نمایی می‌کند/سعودی‌ها خائنینی هستند که به مردم خودشان هم رحم نمی‌کنندحجت الاسلام احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اینکه رئیس جمهور آمریکا ملت ایران را تروریست و مسئول جنگ یمن خواند، گفت: مهندسی جنگ علیه انسانیت در منطقه، از جمله سوریه، عراق و یمن بر عهده آمریکا و صهیونیست‌هاست، اینکه ترامپ جمهوری اسلامی ایران را تروریست و مسئول ترور منطقه بداند خنده دار‌ترین تحلیل ممکن است.

وی افزود: تحلیلی که ترامپ از وقایع منطقه دارد وارونه نمایی بوده و در عالم سیاست عمر این رویه به پایان رسیده است، زیرا در دنیای امروز مردم از واقعیت اخبار مطلع می‌شوند و به خوبی می‌توانند حقایق را کشف و تحلیل کنند.

آزادیخواه با اشاره به ماجرای قتل خاشقجی و حمایت آمریکا از سعودی‌ها بیان کرد: سعودی‌ها به خاطر ترس از تصمیم گیری و ملاحظاتی که نسبت به آمریکا دارند، چنان آشفته در بحث قتل خبرنگار منتقد آل سعود، پیش می‌روند که همه دنیا متوجه شدند که آنها خائنینی هستند که حتی به ملت خودشان هم رحم نمی‌کنند و در این مسیر، دستشان در دست آمریکاست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز آمریکایی‌ها طراحی و صهیونیست‌ها شیطنت می‌کنند، عربستانی‌ها مجریان پولداری هستند که واشنگتن مانند گاو شیرده شیر آنها را می‌دوشد اما ضرر این موضوع را منطقه می‌بیند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است برای پاسخ صریح به تحلیل ترامپ، یک خبرنگار از مردم یمن بپرسد که آیا آنها جمهوری اسلامی ایران را تروریست می‌دانند یا ایالات متحده را؟ ما از رای و نظر مردم استقبال می‌کنیم و این برای ما ملاک است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز هفته وحدت و اهمیت همبستگی مسلمانان جهان گفت: جهان اسلام امتی واحد و شعار قرآنی مسلمانان " انما المومنون اخوه" است. اگر کشور‌های اسلامی قرآن را به عنوان یک منشور جاوید و جامع پذیرفته اند باید اصل برادری و وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

آزادی خواه ادامه داد: امروز تفرقه میان شیعه و سنی عین خیانت به پیامبر(ص) و قرآن است، زیرا صحبت از جدایی و فاصله میان این دو می‌تواند به هیمنه و پیکره اسلام آسیب بزند، مذاهب اسلامی باید ضمن حفظ حریم خود، موضوعات مشترک خود را برجسته کنند و به نمایش بگذارند تا به اقتدار جهان اسلام کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۷
ترامپ به مردم خودش رحم نمیکنه
آخرین اخبار