الجزیره در گزارشی اعلام کرد مخالفان رژیم آل خلیفه انتخابات امروز بحرین را تنها یک نمایش بیهوده خواندند و خواهان تحریم آن شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری الجزیره در مطلبی نوشت: انتخابات پارلمانی بحرین امروز شنبه در حالی برگزار شده است که بسیاری از مخالفان حکومت آل خلیفه  خواستار تحریم آنچه که «انتخابات مسخره» خوانده شده، هستند.

انتخابات پارلمانی بحرین از ساعت 8 صبح به وقت محلی آغاز شده است و تا ساعت 8 بعد از ظهر ادامه دارد. رژیم آل خلیفه پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در بحرین، موج گسترده بازداشت و محاکمه مخالفانی که مردم را به هر طریقی دعوت به بایکوت و تحریم انتخابات می کردند، آغاز کرد.

خاندان آل خلیفه در سال 2011 با سرکوب مخالفان شیعه خود، حکومت غیرقانونی خود را حفظ کرد. در همان سال، عربستان سعودی به منظور سرکوب ناآرامی ها و همچنین حفظ امتیازات خود از روی کار ماندن قدرت آل خلیفه در بحرین، نیروهای نظامی خود را برای جلوگیری از قدرت گرفتن مخالفان رژیم آل خلیفه به بحرین اعزام کرد.

گزارش الجزیره از برگزاری انتخابات نمایشی بحرین در سایه بایکوت گروه‌های مخالف

بحرین یکی از متحدان عربستان محسوب می شود که در بسیاری از زمینه ها علی الخصوص ایران، حکومت آل سعود در ریاض را حمایت می کند. این کشور کوچک که جزیره ای بیش نیست، محل استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست و به تبعیت از سیاست های دیکته شده از سوی غرب و عربستان، باید گروه های مخالف خود را سرکوب کند. 

شیعیان بحرین از مشاغل و خدمات دولتی محروم هستند و در این کشور 1.5 میلیون نفری جزء شهروندان درجه دوم بحرین محسوب می شوند.

سازمان دیده بان حقوق بشر همزمان با انتخابات پارلمانی بحرین در بیانیه ای اعلام کرد منامه با بازداشت و محکوم کردن مخالفان و منتقدان خود و همچنین ممنوعیت فعالیت گروه های اپوزیسیون، شرایط لازم برای انتخابات آزاد را فراهم نکرده است.

علی الاسود، یکی از اعضای ارشد الوفاق [از گروه های مخالف آل خلیفه] معتقد است روی کار آمدن محمد بن سلمان، ولیعهد رژیم آل سعود، مقامات آل خلیفه بحرین را در مقابله با مخالفان خود جسور کرده است.  او در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت:  آنها [آل خلیفه] نمی توانستند بدون حمایت قدرتمند عربستان، در برابر فشارها مقاومت کنند. محمد بن سلمان یکی از حامیان اعضای تندرو آل خلیفه در بحرین است.

مخالفان آل خلیفه می گویند پیش از برگزاری انتخابات، فضایی برای بیان نقطه نظرات سیاسی و اجتماعی وجود نداشته است. هفته گذشته یکی از فعالان حقوق بشر بحرین به دلیل دعوت به تحریم انتخابات بازداشت شد. به گفته آنها، حکومت حتی با  مخالفانی که توئیت های انتقادی منتشر می کردند به شدت برخورد کرده است.

برخی از گروه های مخالف آل خلیفه امیدوارند اعتراضات بین المللی به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود – که ماه گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید—زمینه را برای تقویت صدای آنها  فراهم کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار