معاون صندوق اعتباری هنرمندان کشور:

سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان راه اندازی می‌شود

معاون صندوق هنرمندان کشور گفت: جهت تسهیل و سرعت بخشیدن به مراحل عضویت و احراز هویت هنرمندان و بهره وری از خدمات صندوق هنر" سامانه یکپارچه اطلاعات هنرمندان" راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،منصور وحیدی فر معاون مدیرکل صنوق هنرمندان کشور، شنبه شب در جمع هنرمندان، فعالین قرآنی و رسانه‌ای شهرستان سلماس اظهار داشت: مبنای عضویت هنرمندان در صندوق هنرمندان کشور، بر اساس معرفی و تایید اداره ارشاد شهرستان خواهد بود.
 
وی افزود: هنرمندان و اصحاب رسانه و فعالین قرآنی، در صنوف فعالیتی خود باید توسط اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شناسایی و پس از معرفی به اداره کل استان و احراز هویت، عضو صندق اعتباری هنرمندان شده و از تسهیلات و خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.
 
وحیدی فر ادامه داد: هنرمندان بایستی با مراجعه به سایت صندوق هنرمندان و تکمیل مشخصات و نوع تخصص و فعالیت خود نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
 
وی با اشاره به راه اندازی سامانه‌ای جدید به نام "سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان" عنوان کرد: با راه اندازی این سامانه و ثبت اطلاعات هنرمندان در آن قسمتی از مراحل تایید عضویت هنرمندان در صندوق که اکنون به صورت دستی و طی مراحل زمانبر انجام می‌پذیرد، تسریع گشته و در زمان مراحل عضویت هنرمندان صرفه جویی خواهد شد.
 
معاون مدیر کل صندوق هنرمندان کشور گفت: اعضای صندوق اعتباری هنر پس از عضویت و تایید بر اساس قانون و مقرراتی که تعهد کرده است، می‌بایست به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خدمات ارائه دهد، که ارائه این خدمات نیز بر مبنای درخواست عضو خواهد بود.
 
وی همچنین تصریح کرد: یکی از خدمات صندوق هنرمندان بر اساس تفاهم نامه‌های همکاری که با شرکت‌های بیمه داشته است، بیمه خدمات درمانی و تکمیلی است که به اعضای صندوق ارائه می‌شود.
 
وی ادامه داد: برخی انتقادات از سوی اعضا مبنی بر بالا بودن سرانه درمان تعلق یافته به اعضای صندوق صورت می‌گیرد که بر این مطلب واقف هستیم و سعی بر آن داریم تا این مورد نیز به خصوص در استان‌های کم برخوردار کشور تا حدودی مرتفع گردد.
 
وی اظهار داشت: شرایط بیمه تامین اجتماعی هنرمندان بر اساس قوانین و ضوابط جاری تامین اجتماعی کل کشور بوده که بر این اساس زمان بازنشستگی در این بیمه ۳۰ سال برای آقایان و ۲۵ سال برای خانم‌ها خواهد بود و از طرفی لازم به ذکر است که شرایط سخت و زیان آور شامل بیمه شدگان صندوق هنرمندان نخواهد شد.
 
زهرا حق شعار، مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز با اشاره به نبود تمرکز در امر حمایت از هنرمندان در شهر‌های بزرگ و مراکز استان‌ها گفت: طی این سفر‌ها مشخص گردیده که هنرمندان گمنام و دارای سبک بسیاری در اقصی نقاط ایران فعالیت دارند که می‌توان با همراهی و کمک اهالی فرهنگ و هنر استان‌ها آن‌ها را شناسایی نماییم تا بتوانند از خدمات و تسهیلات صندوق بهره‌مند شوند.
 
در این نشست هنرمندان و فعالین این حوزه در شهرستان سلماس مشکلات، انتقادات و درخواست‌های خود را با منصور وحیدی فر معاون مدیرکل صنوق هنرمندان و زهرا حق شعار، مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در میان گذاشتند و پس از اتمام نشست نمایندگان صندوق اعتباری هنر، با چند تن از پیشکسوتان عرصه هنر دیدار و تکریم کردند.
 
انتهای پیام/م
 

سفر معاون صندوق اعتباری هنرمندان کشور به سلماس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.