کميسيون مستقل انتخابات افغانستان، نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت های کاپیسا، لغمان، زابل، نیمروز و پنجشیر را اعلام کرد.

نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی در 5 ولایت دیگر نیز اعلام شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کميسيون مستقل انتخابات افغانستان، نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت های کاپیسا، لغمان، زابل، نیمروز و پنجشیر را اعلام کرد.

بر این اساس، در ولایت «کاپیسا» میردادخان نجرابی، میرحیدر افضلی، اقبال صافی و خدیجه الهام خلیلی؛ در ولایت «لغمان» عبدالمنیر تره‌خیل، محمدرفیع مموزی، محمدعالم قرار و صیفون صافی؛ در ولایت «زابل» عبدالقادر قلات وات،  حمیدالله توخی و زهرا توخی؛ در ولایت  «نیمروز» فریده احمدی و گل احمد میرزاد و در ولایت «پنجشیر» زلمی نوری و راحله الهام به مجلس راه یافتند.

بر اساس قانون انتخابات، این نتایج ابتدایی می باشد و پس از بررسی کمیسیون شکایات انتخاباتی، نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

انتخابات پارلمانی افغانستان در ۲۸ و ۲۹ میزان/ مهر امسال در ۳۲ ولایت این کشور برگزار شد. نتایج ابتدایی این انتخابات قرار بود در ۱۹ عقرب/ آبان اعلام شود، اما اعلام نتایج در کابل تا ۱۰ قوس/ آذر و در ولایات دیگر تا ۲ قوس/ آذر به تعویق افتاد.

پیش از این، کمیسیون انتخابات در 2 قوس/ آذر نتایج ابتدایی 5 ولایت دایکندی، فراه، ارزگان، جوزجان و بامیان را اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار