مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با اجرای طرح آموزش مدرسه - مهارت دانش‌آموزان استان بوشهر مهارت‌آموزی می‌شوند.

اجرای طرح آموزش‌های مدرسه – مهارت در استان بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی ظهر امروز در نشست بررسی طرح‌های مهارت آموزی و با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین اهداف اصلی پیامبراسلام (ص) برقراری وحدت بود بیان داشت: رسیدن به اهداف نظام اسلامی بدون مهم و حیاتی دانستن وحدت و یکپارچگی در کشور امکان پذیر نیست.

وی  تاکید کرد: مهم‌ترین ماموریت مسئولان توجه و رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار در بخش‌های مختلف است و این با وحدت و همدلی مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر امکان پذیر است.

دراهکی افزود: معظم‌له ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را لازمه افزایش کیفیت تولیدات داخلی و بالا بردن بهره وری می‌دانند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: در گذشته تمرکز بر آموزش‌های مهارتی قبل از اشتغال و توسط دولت انجام می‌شد، اما در حال حاضر با توجه به شرایط موجود دولت و بخش خصوصی به کمک یکدیگر آموزش‌های مهارتی را اجرا و آموزش‌های متصل (مدرسه – مهارت) مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر معرفی رشته‌های مهارتی به نوجوانان و جوانان افزود: رشته‌های فنی و حرفه‌ای به سبب مهارت آموزی، اغلب بازار کار مناسب دارند و به همین سبب باید به صورت گسترده به نسل جدید معرفی شوند چراکه ۱۰۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشتغال‌زا است و فرهنگ مهارت‌آموزی به منظور ایجاد زیرساخت‌های اشتغال در سطح شهر‌ها باید در میان مردم و به ویژه قشر جوان جامعه نهادینه شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهریادآور شد: امروز زمانی است که دانش آموزان و دانشجویان ما باید براساس استعداد‌های شغلی موجود در شهر محل سکونت خود زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار گیرند تا بتوان از ظرفیت‌های موجود به خوبی بهره‌مند شوند و این مهم با همکاری همه جانبه مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر محقق می‌شود.

انتهای پیام/م

دانش‌آموزان استان بوشهر مهارت‌آموزی می‌شوند

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.