وزیر ورزش و جوانان گفت: همواره شاهد بوده ایم مقام معظم رهبری برای دست آورد‌های ورزشی ورزشکاران را مورد تفقد قرار داده اند.

سلطانی فر: مقام معظم رهبری بارها ورزشکاران را مورد تفقد قرار دادند/ در سال 97 افتخارآفرینی های بزرگی داشتیمبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مسعود سلطانی فر درباره برگزاری مراسم یادبود شهید ورزشکار اسماعیل اعلمی بیان کرد: هرچند بسیج مربوط به تمام اقشار است و ملت ما با هر سنی در مجموعه بسیج فعالیت می کنند اما به هر حال بنیان اصلی بسیج را نوجوانان و جوانان به عنوان جامعه هدف ایران بنا کرده اند. امروز بیش از سه چهارم جامعه ایرانی روی عرصه ورزش متمرکز شده و با حساسیت آن را پیگیری می کنند. مسئولان کشور مانند مقام معظم رهبری، رئیس جهور و سایر مسئولان در قوای مختلف همه به ورزش علاقه مند هستند و  با جدیت رویدادها  و تحولات ورزشی را پیگیری می کنند.

او ادامه داد: در همین سال 97 ورزش کشورمان در رویدادهای مختلف دست آوردهای بسیار ارزشمند، موفقیت ها و افتخارآفرینی های بزرگی داشته است. همواره شاهد بوده ایم مقام معظم رهبری برای این دست آوردها پیام تبریک فرستاده اند و حتی با وجود شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل اسپانیا در جام جهانی 2018 روسیه ایشان با صدور پیامی دلگرم کننده، ملی پوشان کشورمان را تشویق کرده و از آنها به دلیل اینکه با وجود شکست تلاش ویژه ای انجام دادند تشکر کردند. مقام معظم رهبری در هر فرصتی ورزشکاران را مورد تفقد قرار دادند. امسال سه بار با حضرت آیت الله خامنه ای دیدار داشتیم. رئیس جمهور وضعیت ورزشکاران را پیگیری کرده  و سایر مسئولان هم برای کمک به بخش ورزش در تلاش هستند. هیچ جایی نبوده است که کار ما به وزارت خانه یا سازمانی ارتباط پیدا کند و مسئولان آن کمکی به دستگاه ورزش نکنند.

سلطانی فر تصریح کرد: خوشبختانه سال پر رویداد و پرموفقیتی داشتیم و در بیشتر آنها هم پیروز  و سربلند بودیم که منجر به برافراشته شدن پرچم و نواخته شدن سرود ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در کشورها و میادین مختلف شد. برای پنجمین بار در جام جهانی فوتبال شرکت کردیم و دست آورد تاریخی و نتایج بسیار ارزشمندی داشتیم. در آن رقابت ها توانستیم آبروی ورزش کشور را در گروهی سخت حفظ کنیم. همچنین پیروزی هایی که ورزشکارانمان در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین مدال را در این دوره از بازی های آسیایی کسب کردند، کنار پیروزی هایی که ورزشکاران پارآسیایی ما  به دست آوردند و پس از 2 دوره قرار گرفتن در رتبه چهارم توانستند رده سوم را به دست آورند بسیار ارزشمند بود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به کسب رتبه هفتم المپیک جوانان گفت: در المپیک جوانان آرژانتین با ارتقای هفده رده ای رتبه مان در جایگاه هفتم قرار گرفتیم. مجموعه رقابت های جهانی، آسیایی را در ماه های آتی پشت سر گذاشتیم. پس از کسب قهرمانی جهان در ووشو و پایان دادن حاکمیت هشت ساله چینی ها عنوان قهرمانی جام جهانی را هم به دست آوردیم. در کاراته موفقیت های بسیار چشمگیری داشتیم و آینده خوبی را به ویژه در المپیک 2020 متصور هستیم. در تکواندو هم به همین شکل. در ژیمناستیک، شطرنج، وزنه برداری هم اتفاق های تاریخی در حال رخ دادن است. کل رشته های ورزشی موفق بوده و دست آوردهای خوبی داشتند. 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وضعیت فوتبال در سال 97 بیان کرد: اگرچه فوتبال ایران سال ها در رنکینگ فیفا تیم اول آسیا است اما امیدواریم در فوتبال هم پس از 43 سال قهرمان جام ملتها شویم چراکه این رقابت ها ارزش زیادی دارد. برای نخستین بار در تاریخ 2 تیم استقلال و پرسپولیس توانستند به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسند و پرسپولیس فینالیست این رقابت ها شد که این هم اتفاق خوبی بود. انشالله با تداوم این موفقیت ها دل مردم را شاد کرده و شور و شعف را برای آنها به ارمغان بیاوریم. عرصه ورزش با سرمایه گذاری محدود اوقات فراغت مردم را پر می کند.

او در پایان تصریح کرد: ان شاالله به کوری چشم دشمنان نظام جمهوری اسلامی که برای نابودی این نظام کمر همت بسته و نمی خواستند جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را ببینند این جشن را هم با افتخار، باشکوه و با حضور مردم برگزار می کنیم. نظام مقدس جمهوری اسلامی دست آوردهای خوبی داشته است اما با مرور دوران می توان از ایام جنگ تحمیلی به عنون طلایی ترین دوران تاریخ جمهوری اسلامی نام برد که توانستیم قدرت خود را به رخ همه دنیا بکشانیم و این امر مربوط به تمام اقشار جامعه است.


بیشتر بخوانید:

سلطانی فر: واگذاری استقلال و پرسپولیس در آستانه تصویب هیئت دولت است/ سرخابی‌ها تا سال ۱۳۹۹ مشکل مالی ندارند


انتهای پیام/

اظهارات وزیر ورزش و جوانان در مراسم یادبود شهید ورزشکار اسماعیل اعلمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار