مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:خراسان جنوبی دارای جایگاه دوم تخلفات سرعت در کشور است.

شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده های ترافیک عبوری، برگرفته از سامانه های هوشمند مرکز مدیریت راههای استان، تردد در غالب محورهای خراسان جنوبی دارای تخلف سرعت بیش از میانگین کشوری است، که متأسفانه استان را در جایگاه دوم تخلفات سرعت کشور پس از  سیستان و بلوچستان قرارداده است.

وی با بیان ارتقای فعالیت سامانه های ثبت تخلف استان با هدف ثبت تخلفات "سرعت متوسط" افزود: سرعت بیش از اندازه نقش مهمی در شدت وقوع تصادفات و افزایش تلفات جاده ای داشته، و ضرورت تقویت "مدیریت سرعت" در محورهای استان را نشان می دهد.

شهامت گفت: با پیگیری و تلاش مرکز مدیریت راههای استان، سامانه های ثبت تخلف این اداره کل توانسته است در شش ماهه ابتدای 97، بیش از کل تخلفات ثبتی سال 96، کارکرد داشته باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: با در دستور کار قرار دادن موضوع مدیریت سرعت ترافیک در محل های فاقد ایستگاه ثبت تخلف، از مجموع 16 هزار و 276 تخلف ثبتی در آبان ماه 97، تعداد 9 هزار و 185 تخلف مربوط به تخلف سرعت میانگین بوده که 56 درصد از کل تخلفات ثبتی است.

وی اظهار کرد: نتایج برگرفته از سامانه های ترددشماری مرکز مدیریت راههای استان، رشد 12 درصدی تردد در آبان ماه را نسبت به بازه مشابه سال پیش نشان داده، که روز اوج سفرهای ماه گذشته را به ترتیب جمعه 18 و سه شنبه 15 آبان ماه (مطابق با روز قبل و روز پایان تعطیلات ایام عزاداری ماه صفر)، و ساعات اوج این سفرها را غالباً در بازه 15 تا 19 عصر نشان می دهد.

شهامت بیان کرد: در روزهای پایانی ماه صفر تمامی گشت ها و همکاران راهداری این اداره کل به طور کامل آماده باش و در محورهای استان به صورت شبانه روزی مستقر بوده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد:بیش از 495 هزار وسیله نقلیه، در آبان ماه به استان وارد و بیش از 489 هزار وسیله نقلیه از استان خارج شدند که به طور میانگین حدود 34 درصد از این حجم تردد را ناوگان سنگین جاده ای به خود اختصاص داده است.

وی گفت: بیشترین حجم سفرهای ورودی به استان به ترتیب با مبدأ استانهای خراسان رضوی، سیستان، و اصفهان، و نیز بیشترین حجم سفرهای خروجی از استان به ترتیب به مقاصد همین استانها بوده است.

شهامت با بیان اینکه افزایش حوادث جاده ای از نوع واژگونی نیز معضل دیگری است، افزود: دلیل عمده ی آن خواب آلودگی و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده که در همین زمینه برنامه‌ریزی و مدیریت سفر در طی مسیر، بهره‌مندی از امکانات مجتمع‌های خدماتی رفاهی، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف 15 دقیقه‌ای پس از هر دو ساعت رانندگی، از جمله راهکارهای سودمند در کاهش این نوع از تصادفات به شمار می‌آید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:امیدواریم بتوانیم با توجه به فعالیت بیش از 50 ایستگاه ثبت تخلف سرعت این اداره کل در سطح محورهای اصلی استان، اعمال قانون رانندگان متخلف، امنیت کاربران و مسافران جاده ای که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می گذارند را افزایش داده و شاهد کاهش حوادث و تلفات جاده ای در محورهای استان باشیم.

انتهای پیام/غ

خراسان جنوبی،رتبه دوم تخلف سرعت در جاده‌ها

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.