پایان نوبت دوم طرح مایه کوبی تب برفکی دام سنگین در فاروج

رئیس دامپزشگی شهرستان فاروج گفت: نوبت دوم طرح مایه کوبی تب برفکی در دام سنگین شهرستان فاروج به پایان رسید .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ا ز بجنورد ،شاهین احمدی رئیس دامپزشکی شهرستان فاروج با بیان اینکه تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی به شدت واگیر در جمعیت دامی کشور است که خسارات اقتصادی فراوانی بر بدنه این صنعت به عنوان اولین سرمایه تجدیدپذیر کشور وارد کرده است، گفت: دومین نوبت اجرای طرح در شهرستان فاروج که با واکسن های وارداتی بهادار صورت می گرفت در مدت 25 روز کاری و با آمار 3 هزار و 123 رأس دام واکسینه انجام شده است و استقبال نسبتاً مناسبی با وجود بهادار بودن طرح از سمت دامداران مواجه شده است.

وی افزود: در چند سال گذشته اقدامات سازمان دامپزشکی کشور همسو با دستورالعمل های سازمانی جهان OIE تا حدود زیادی این بیماری را تحت کنترل در آورده است.

احمدی گفت: یکی از این اقدامات مایه کوبی فراگیر جمعیت دامی کشور با واکسن های تولید داخل یا وارداتی است که می تواند در کنار رعایت شرایط امنیت زیستی و قرنطینه ای در مهار بیماری چاره ساز باشد .

وی بیان کرد: استقبال مناسب از اجرای این طرح بیانگر شناخت دامداران از خسارت احتمالی این بیماری و خطرات بهداشتی ناشی از آن می باشد که در سایه اطلاع رسانی مناسب و کارهای ترویجی چندساله اخیر به دست آمده است .

گفتنی است: دامداران توجه داشته باشند مبلغ ناچیز دریافتی بابت واکسن وارداتی تنها بخشی از هزینه واقعی واکسن بوده و در مقابل خسارت احتمالی بیماری رقمی بسیار ناچیز و درصد صفر است.

انتهای پیام/ط


واکسیناسیون بیش از سه هزار رأس دام در شهرستان فاروج

 

برچسب ها: دامپزشکی ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.