فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت:۷۵ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان خلع ید شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛رمضانی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:۷۵ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان خلع ید شد.

وی افزود:از 125 هکتار اراضی استان که پرونده های آن از سال گذشته در جریان است تاکنون 75 هکتار خلع ید شده است.

رمضانی همچنین در خصوص رفع تصرف زمین های منابع طبیعی در 8 ماهه گذشته نیز گفت: تعداد پرونده های معرفی شده به مقام قضائی در این زمینه 97 فقره بوده که مساحتی بیش از 483 هکتار را شامل می شود که این آمار در مدت مشابه سال پیش 159 فقره پرونده شامل 761 هکتار بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به شرایط خشکسالی حاکم بر استان خواست شهروندان از هرگونه تخریب و تصرف در زمین های ملی بدون هماهنگی با اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان ها خود داری کنند و در صورت هر گونه مشاهده تخلف مراتب را به شماره ی امداد جنگل و مرتع ( 1504 ) اطلاع رسانی کنند.

به گفته وی هیزم، ذغال و البته کما از جمله موارد کشف شده در منابع طبیعی استان بوده که با متخلفان برخورد قانونی می شود که البته پرونده ها در این زمینه امسال کاهش یافته به طوری که در 8 ماه گذشته تنها 4 پرونده تشکیل شده که شامل کشف 700 کیلوگرم ذغال و 345 کیلوگرم محصولات فرعی بوده است.

انتهای پیام/غ

75 هکتار از اراضی منابع طبیعی خراسان جنوبی خلع ید شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.