رئیس هیت تیر و کمان استان اصفهان گفت: مسابقات رنکینگ کشوری تا آخر سال 97 ادامه دارد و اصفهان میزبان مرحله ی نهایی این مسابقات خواهد بود.

حمید رضا ساکت رئیس هیت تیر و کمان استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، بیان داشت: در ابتدای سال 97 مسابقات بر اساس تقویم ورزشی فدراسیون تیر و کمان برقرار شده است.

وی در ادامه افزود: مسابقات در بخش های مختلف از جمله رنکینگ و آزاد، مسابقات داخل سالن، مسابقات مسافت 70 متر، مسابقات مسافت 18 متر و رنکینگ، کمان سنتی برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: در مسابقات لیگ باشگاه کشور، تیم سپاهان اصفهان در بخش آقایان در دو رشته کامپوند و رکسینگ و بانوان تنها در رشته کامپوند شرکت کرده اند.

وی با بیان این  نکته که مسابقات رنکینگ کشوری تا اخر سال 97  ادامه دارد گفت: اصفهان میزبان مرحله ی نهایی این مسابقات خواهد بود.

حمید رضا ساکت با اظهار بر این نکته که تیم سپاهان اصفهان رده سوم رنکینگ کشوری را داراست افزود: ورزشکاران اصفهانی در تلاش هستند این رنکینگ را تا اخر سال افزایش دهند.

وی در ادامه بیان داشت: 23 ورزشکار اصفهانی در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کرده که اقایان امید طاهری و امین پیر علی موفق به کسب رکورد شده اند. همچنین 3 تن از ورزشکاران اصفهانی به مسابقات برون مرزی اعزام شده اند.

وی با اظهار این نکته که لیگ منطقه ای مسابقات لیسنینگ در اصفهان برگزار خواهد شد افزود: مهلت ثبت نام این دوره مسابقات تا 15 آذر ماه 97 خواهد بود.

وی اظهار داشت: مسابقات استعداد یابی در رده نوجوانان در دو سال گذشته در اصفهان برگزار شده و در المپیاد استعداد های برتر نوجوانان انتخابی استان اقای محمد حسین صنما در رشته کامپوند موفق به کسب رتبه شده است.

حمید رضا ساکت خاطر نشان کرد: با توجه به این نکته که تجهیزات داخلی جوابگوی نیاز ورزشکاران نیست و با افزایش قیمت دلار، اصلی ترین معضل هیئت تیرو کمان کمبود تجهیزات با کیفیت است.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته دوره مربی گری و داوری در دو سطح درجه دو و سه برگزار شده و هیئت تیر و کمان در این زمینه دچار مشکل نیست، عمده مشکلات موجود در بخش سخت افرازی می باشد.

وی در ادامه افزود: اصفهان 12 سال در رده قهرمانی اول کشور بوده و اکنون دچار دگردیسی شده و هیئت تیر و کمان استان اصفهان در تلاش برای سرمایه گذاری بر روی نیروهای مستعد، حفظ نفرات و ارتقا سطح کیفی ورزشکاران اصفهانی می باشد.

 

انتهای پیام /س

وضعیت ورزش تیر و کمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار